Avatar billede rusticolus Nybegynder
26. april 2009 - 11:45 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan opretter jeg en pdf-fil?

Jeg ønsker at oprette en pdf-fil udfra et worddokument. Den eneste rettighed der må være tilgængelig er at søge i dokumentet. Det må derfor ikke være muligt at markere tekst, kopiere, redigere osv.
Hvordan gør jeg dette? og er der et gratis program der kan dette?
Vh
Avatar billede vunde Nybegynder
26. april 2009 - 11:47 #1
Du skal have fat i en pdf-printer. Det er en virtuel printer der printer en pdf-fil ud fra dit worddokument, hjemmeside eller hvad du lige føler for at få på pdf.
Avatar billede vunde Nybegynder
26. april 2009 - 11:48 #2
Prøv at google pdf-printer. Der er masser derude, jeg vil dog ikke anbefale nogen, da jeg ikke har nogen erfaringer med specifikke pdf-printere.

Når jeg skal printe pdf, gør jeg det på min macbook, hvor det følger med i styresystemet.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
26. april 2009 - 12:09 #3
Jeg ønsker ikke at udskrive pdf-filen. Jeg ønsker kun at kunne søge på en tekst i filen. Det er alt.
26. april 2009 - 12:09 #4
For 128'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?

Hvilken Word version ?
Avatar billede rusticolus Nybegynder
26. april 2009 - 12:16 #5
beklager. word 2003, windows xp.
26. april 2009 - 13:15 #6
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
  http://www.cutepdf.com/download/converter.exe +
  http://www.cutepdf.com/download/CuteWriter.exe

http://www.pdfmachine.com/et/download.html

Opretter sig som en 'printer' men reslutatet er en *.PDF fil !!!
Kan så 'vælges' i alle programmer der ka' udskrive til en 'printer' ...
Avatar billede osborne Nybegynder
26. april 2009 - 15:40 #7
Jeg har anvendt flere af sådanne programmer som er nævnt ovenfor, og der findes flere (der som også omtalt ovenfor virker som en printerdriver og simpelthen "udskriver" din Word 2003 fil til en PDF fil når du printer den inde fra Word). Og så er er også Adobe selv som via nettet har en gratis service som kan udskrive en fil til PDF (du oploader blot filen og modtager derefter et link til PDF filen)..

Problemet er at disse gratis programmer typisk ikke har mulighed for at stille så meget på settings af den resulterende PDF fil.

Men men men .. så var det at jeg for ikke så længe faldt over programmet BullzipPDF Printer, og jeg tror det er lige det du har brug for:
1) det er gratis
2) det er mange indstillingsmuligheder
3) det kan både angive ejers, og brugers kodeord samt sætte rettigheder som f.eks. at det ikke er tilladt at udskrive og at teksten ikke kan kopieres til udklipsholderen (se under Fanen "Sikkerhed" når du printer et dokument via BullzipPDF)

Her link til download:
http://www.bullzip.com/

Håber det hjælper
Avatar billede vunde Nybegynder
26. april 2009 - 18:22 #8
Nej.. Er da godt klar over at du vil lave din word fil om til en pdf fil. Men det gør du med en pdf printer.
26. april 2009 - 20:19 #9
<rusticolus>: Skal du vide mere ?
Avatar billede rusticolus Nybegynder
26. april 2009 - 21:13 #10
Tak for de mange svar. Jeg havde ikke forventet så mange og fyldestgørende svar så hurtigt.
Jeg er ikke så hurtig som I er, jeg skal lige undersøge hvilket program der bedst opfylder mit ønske.
Karise: jeg tror ikke jeg behøver at vide mere lige nu. Vender tilbage så hurtigt jeg kan.
Vh
Avatar billede rusticolus Nybegynder
13. maj 2009 - 17:46 #11
karise_larry sender du også et svar?
Jeg kan ikke lige gennemskue det bedste svar, så jeg deler dem til Jer.

Vh
Avatar billede osborne Nybegynder
13. maj 2009 - 19:53 #12
Jeg kender kun en (nemlig BullZip) som kan oprette en pdf-fil udfra et worddokument, hvor den eneste rettighed der må være tilgængelig er at søge i dokumentet (uden mulighed for at markere tekst, kopiere, redigere osv.)

Jeg er nysgerrig efter at høre om du fik prøvet dem der blev foreslået - og hvilken du valgte?
14. maj 2009 - 06:30 #13
Ping...
(Det var et [svar]...)