Avatar billede graf Nybegynder
29. april 2009 - 01:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket AGP grafikkort til Samsung Syncmaster T220?

Kan nogen foreslå et AGP grafikkort som passer til monitoren Samsung Syncmaster T220? D.v.s. med den opløsning skærmen skal bruge for at køre optimalt, (1680x1050).

PC'en understøtter kun AGP 4x, men kan et kort der understøtter 8x AGP også anvendes?

Kortet skal ikke koste en bondegård, da det udelukkende skal anvendes til kontorbrug. Gerne under kr. 500,-
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
29. april 2009 - 03:11 #1
Du kan ikke få et grafikkort der kører AGP 4x, men hvis du opdater din driver til dit nuværnede (formentligt)onboard grafik kort så kan det sandsynligvis køre 1680x1050.
Avatar billede graf Nybegynder
29. april 2009 - 03:26 #2
Der er da ellers en del AGP 4x kort til salg i diverse edb-shops. Spørgsmålet er bare om opløsningen passer?
Så jeg forstår ikke rigtig dit svar...
Avatar billede Jensen DK Novice
29. april 2009 - 07:05 #3
Ja et AGP x8 kan godt anvendes det kører bare kun som x4 om det kan køre 1680 x 1050 er svært og sige det må næsten komme and på en prøve, men her er et godt bud på et kort som kan klare der i x8.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=479702&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede Jensen DK Novice
29. april 2009 - 07:07 #4
Avatar billede ZTempo Nybegynder
29. april 2009 - 12:06 #5
Under kortets specifikationer vil der stå dets max opløsning. For det 3650 silbidor linkede til først er det de normale 2560x1600 for en dvi-tilslutning og 2048x1536 for vga..
Avatar billede justrace Novice
29. april 2009 - 12:14 #6
Er det fordi du skal have et bedre kort, eller er det gamle blevet defekt?
Avatar billede graf Nybegynder
29. april 2009 - 12:52 #7
Til justrace:

Næh, det gamle kort er ikke defekt, det har bare ikke den præcise opløsning på 1680x1050 som er bedst til skærmen. Så jeg er ikke helt tilfreds med udseendet; skrifterne står fx. lidt uldendt.
Avatar billede graf Nybegynder
30. april 2009 - 10:14 #8
Problemet blev løst ved opdatering af driver, så et acceptabelt billede er opnået. Imidlertid ville det nok være bedst hvis grafikkortet blev skiftet, men det er ikke op til mig, da det er en bekendt der har skærmen.

Tak til alle for jeres tips.