Avatar billede booyaka Nybegynder
29. april 2009 - 13:23 Der er 2 kommentarer

Mest smertefri måde at køre windows på mac

Hey. Jeg kunne godt tænke mig at afvikle et par windows programmer på min mac, men jeg er lidt meget en idiot til sådan noget.
Er der nogen programmer der er bedre at afvikle windowsprogrammer på?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. april 2009 - 13:28 #1
Jeg er selv meget glad for:
http://www.parallels.com/

Det er en virtualiserings maskine, nem at sætte op og du kan ikke rigtig gøre det forkert. Oven i det så kan du reinstallere windows på et par minutter hvis det går galt...
Avatar billede kapeshape Nybegynder
29. april 2009 - 14:39 #2
Hvis du har OSX Leopard kan du via hjælpeprogrammer finde Bootcamp. Her installere du windows på partition( som du selv vælger størrelsen af) På leopard cd'en finder du også alle relevante drivere.

Hvis du vil afvikle den igennem OSX vil jeg helt klart anbefale VMware fusion - Det er ren pixibog at installere windows igennem dette.

Jeg havde lidt problemer med parallels - Men er også udemærket..