Avatar billede bongo20 Nybegynder
29. april 2009 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort og cpu

Hej

Jeg skal have et nyt bundkort og cpu, da mine nuværende er over 2 år gamle og jeg ikke gider høre på larmen mere. (støjer en del fra cpu'ens køling, har købt nyt grafikkort med passiv køling)
Jeg benytter den til programmering med visual studio 2008 og ellers bare generel pc brug. Jeg forventer ikke at skulle over på 64 bit endnu. Det er væsentligt at den er meget støjsvag.
Økonomien i det kigger jeg på senere.

Hvad skal jeg kigge efter?

På forhånd tak...
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 18:45 #1
#0 Det er jo netop økonomien vi skal bruge, for jeg kan sagtens finde noget til dig til 600kr, eller 6000kr :)

Er dit nye grafikkort PCI-Express? Hvilke type RAM har du nu? IDE eller SATA disk?
Avatar billede famoust Nybegynder
29. april 2009 - 19:27 #2
Jeg aner ikke hvad noget af det er men tror du kan få hjælp af andre :d
Avatar billede bongo20 Nybegynder
29. april 2009 - 19:51 #3
Har IDE disk nu, men overvejer at skifte til SATA.
Det er et PCI-Express ja.
Jeg har 4GB DDR PC2-5200 RAM.

Skal vi prøve at sige imellem 1.000 og 3.000 så :-)
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 20:21 #4
#3 Så ville jeg nuppe...

ASUS P5Q SE:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=473324

Intel E7400 2,8Ghz:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=478518

E7400 er bygget på 45nm, og bruger derved mindre strøm og udvikler mindre varme...

Og så kan du smide en af disse kølere på, hvis du vil undgå den "larmende" stock køler:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=222879
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=109823

Skal du have en kraftigere CPU, løber du ud i at skulle have nogen hurtigere RAM (PC6400), og eftersom dette setup er rigeligt til dit forbrug, vil jeg mene at det er det rigtige valg :)

Dog, så jeg gerne den IDE disk blive skiftet ud ;)
Avatar billede bongo20 Nybegynder
29. april 2009 - 21:41 #5
Det lyder ikke helt dumt, vil prøve at gå videre med det.
Tak for svaret.

Et lille tillægsspørgsmål: Er det religion eller facts når man vælger intel fremfor amd?
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 21:49 #6
#5 Puhh...det er desværre lidt af hvert ;)

Der er ikke meget forskel på hvad de kan præstere til den samme pose penge, og derfor hælder jeg personligt oftest til intel...

Men jeg kan da godt finde et AMD setup til dig, hvis dette ønskes i stedet? :P