Avatar billede vessel Nybegynder
04. maj 2009 - 15:33 Der er 2 kommentarer

Fra tabel til variabel

Jeg har en tabel (Serviceområder) med  2 kolonner: postnr og montør.

postnr  montør
5000    montor1
5210    montor3
5220    montor1
5230    montor2
5240    montor2
5250    montor1
5260    montor2

Jeg skal kunne hente postnumre ind i en variabel for f.eks montør2 som jeg kan sætte som filter.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede mugs Novice
04. maj 2009 - 15:43 #1
"ind i en variabel"

forstår jeg ikke rigtig. Hvis du blot vil sætte et kriterie, der kun udtrækker en bestemt montør, kna du indtaste flg i en forespørgsel under kolonnen montorx i rækken kriterier:

[Indtast montør:]

Det gør, at brugeren bliver promptet for at indtaste en montør og forespørgslens poster er begrænset til denne montør.
Avatar billede vessel Nybegynder
04. maj 2009 - 22:14 #2
Jeg skal have det ind i en variabel, som jeg kan ommodelere lidt på vha VB så jeg kan bruge det som filter.

Det er halv komplekst at lave den nuværende forespørgsel og formular om.