Avatar billede rusticolus Nybegynder
04. maj 2009 - 20:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er "windows genuine advantage notifications - installationsguide" pålidelig?

Når jeg tænder min computer, kommer der en meddelelse frem fra windows genuine advantage notifications - installationsguide. Man kan vælge næste eller annuller. Er det noget man tør installere eller kan der være tale om en virus? Jeg har McAfee antivirus program, men det melder ikke om nogen fare.
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2009 - 20:46 #1
Den er god nok, det er for at tjekke om din software er "ægte" :)

http://www.microsoft.com/danmark/modtaginfo/communications/wga_faq.mspx
Avatar billede rusticolus Nybegynder
04. maj 2009 - 21:19 #2
Ja,det har jeg også læst i deres intro til at trykke næste, men hvordan kan jeg være sikker?
Jeg har før været ude for noget lignende hvor jeg blev inficeret med noget ganske irriterende.
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2009 - 21:41 #3
Hvis du ikke kan se udaf det, at det er et 100% MS notifications,
så gå på windows update.
Den vil komme med samme windows genuine advantage notifications installation, hvis det er den korrekte og så skal du selvfølgelig installere den :)
Avatar billede rusticolus Nybegynder
04. maj 2009 - 22:00 #4
Perfekt. Jeg takker.
Avatar billede mrrius Nybegynder
12. maj 2009 - 15:36 #5
Du ser vist ikke hvilke windows opdateringer, du siger ja til...?

windows genuine advantage notifications, har du vel sagt ja til at den skal installere, når du opdaterer windows !!!

Der er faktisk også en lille beskrivelse af filen, som fortæller at den ligesom antivirus programmer og lignenede, prøver ta finde skadelige programmer.
Det er ikke en rigtigt antivirus program, den virker vist kun 1 gang, nemlig når du rebooter efter en windows opdate. ( hver gang du opdaterer windows, vil programmet gerne downloades med...

Men ok, hvis du ikke har windows opdateret, og den dukker op ved boot op, så kan man vel blive lidt betænkelig
Avatar billede mrrius Nybegynder
12. maj 2009 - 15:42 #6
Men hvordan kan du være sikkert??

Tja, hvis en virus/trojan har lagt sig i den download, så har du allerede et sikkerheds problem, så er spørgsmålet om, ikke det er fuldstændigt ligemeget med hvad du gør, hvis systemmet allerede er inficeret, inden windows opdate???

Derfor vil jeg mene: Hvis systemmet allerede er alvorligt inficeret, så et det nok ligemeget at du trykker next, eller afbruder programmet. ( hehe, så er du vel allerede blevet smittet, inden du får mulighed for at trykke next )

Hvis du kun er mindre angrebet, og downloader programmet, så er der da en mulighed for at programmet når at slætte nogle af problemmerne?

Hvis du ikke er inficeret, så vil jeg umidelbart mene at det nok er smartest at trykke next.
Avatar billede haverslev Novice
12. maj 2009 - 20:52 #7
Nu komme windows genuine advantage notifications jo ikke bare en gang når man lige starter windows update op.
Næ den kommer flere gange når du lave en updates efterfølgende, for windows genuine advantage notifications bliver nemlig også opdateret og derfor kommer der nye en gang imellem. :)