Avatar billede bejstrup Juniormester
05. maj 2009 - 13:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Find tilsvarende indhold af celle og kopier indhold af cellen ved siden af

Når indholdet af en celle i kolonne A findes i en tilsvarende celle i kolonne D, skal indholdet af cellen i kolonne E kopiers til kolonne B.

Eksempel 1:
Celle A6 indeholder "WO01". Celle D56 indeholder også "WO01", derfor skal indholdet af celle E56 kopiers til celle B6.

Eksempel 2:
Celle A25 indeholder "WO1025". Celle D311 indeholder også "WO1025", derfor skal indholdet af celle E311 kopieres til celle B25.
Avatar billede jens48 Ekspert
06. maj 2009 - 18:23 #1
Antagelse: Kolonne D går fra D1 til D100
Hvis du i C1 sætter fælgende formel ind: =1*($A$6=D1) og kopierer den til C1:C100 skal der i B6 skrives
=VLOOKUP(1;C1:E100;3;FALSE)
Hvis samme tal forekommer 2 gange i kolonne D vil den vælge første forekomst
Avatar billede bejstrup Juniormester
07. maj 2009 - 07:04 #2
Det virker desværre ikke. Jeg har flere hundrede tal der skal ledes efter, så der skal laves en makro der kan klare opgaven. Jeg skal have opgaven løst dagligt, så det må ikke tage for lang tid :-)
Avatar billede jens48 Ekspert
07. maj 2009 - 19:03 #3
Der er ikke noget til hinder for at du forlænger området ned til bunden af dine rækker. Så skal VLOOKUP formelen blot laves tilsvarende om
Avatar billede bejstrup Juniormester
11. maj 2009 - 06:43 #4
Jeg kan ikke få det til at virke...!
Hvis jeg kopierer formlen =1*($A$6=D1), så får jeg et "1" tal ud for den rigtige række med samme indhold, men jeg har jo flere hundrede der skal findes gengangere til, så det er desværre ikke løsningen.
Avatar billede jens48 Ekspert
13. maj 2009 - 21:34 #5
Nu tror jeg at jeg har forstået hvad du ønsker. Prøv i b6 at skrive =INDIRECT("e"&MATCH(A6;D:D;0))
Avatar billede bejstrup Juniormester
14. maj 2009 - 16:41 #6
Hej,
Det virker ikke. Der står bare #NAVN? Jeg kan heller ikke bruge "A6" i formlen, for det er jo A1 til A1000 der skal kontrolleres, ikke kun A6.
Avatar billede jens48 Ekspert
14. maj 2009 - 16:49 #7
Du får den på dansk i stedet
=indirekte("e"&sammenlign((A6;D:D;0))
Avatar billede bejstrup Juniormester
14. maj 2009 - 16:58 #8
Hej,
Nu virker det, jeg skulle bare have det oversat til dansk version. Hvis du smider et svar får du lige nogle velfortjente point. Tak for hjælpen :-)
Avatar billede jens48 Ekspert
14. maj 2009 - 17:01 #9
et svar