Avatar billede x-pander Nybegynder
06. maj 2009 - 18:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flere fejl i VS 2008 i forhold til 2005

Hej.

Når jeg åbner gamle kode-filer op i VS 2008 der er lavet 2005, som afvikles perfekt, får jeg en del forskellige fejl.

Nogle af dem har jeg selv løst, men jeg kan ikke forstå den her:

Dim objData As New DataAccess, så får jeg fejlen:
Type 'DataAccess' is not defined.

DataAccess.vb ligger ellers inde i App_Data hvor det virkede i VS 2005.

I selve DataAccess'en fik jeg også en fejl når jeg erklærede funktioner, Function without an 'As' clause; return type of Object assumed.

Det var bare fordi den skulle have datatypen, som jeg selv finder ret ubestemmelig. Den virkede til at være DataSet men ville åbenart have DataTable.

Men hvorfor kan den ikke finde DataAccess når den ligger korrekt?

På forhånd tak.
Avatar billede x-pander Nybegynder
11. maj 2009 - 16:27 #1
Ingen der ved hvorfor? Jeg har stadig samme fejl..
Avatar billede x-pander Nybegynder
17. maj 2009 - 18:32 #2
Jamen så lukker jeg og prøver forfra i et nyt projekt..