Avatar billede heg Nybegynder
07. maj 2009 - 07:12 Der er 4 kommentarer

Installere W7 på ekstern harddisk ?

Har stor lyst til at prøve W7, men er noget "ulden" ved at installere på C-drevet, og dermed risikere at der går kludder i maskinen, der kører perfekt med nuværende XP-home.

Vil det kunne lade sig gøre ?
Får man dermed mulighed for dual-boot, så man selv kan vælge styresystem ved opstart ?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
07. maj 2009 - 09:28 #1
De fleste maskiner er ikke så glade for at boote på eksterne diske. Men du kunne sætte en anden disk i din maskine og installere på den. Så kan du altid sætte den gamle tilbage i når du er færdig.

En anden løsning er at prøve det virtuelt:
http://www.pcworld.dk/art/10859
Avatar billede off-line Nybegynder
08. maj 2009 - 19:44 #2
Jeg har den løsning, som lars_pcworld foreslår. En ekstra disk
i computeren. Men man behøver jo ikke at bruge hele disken til
det. Desuden behøver det ikke at være en ekstra disk, det kan udmærket være en partition på den, eller en af dem, man har i
computeren. Der er dog ingen grund til at tage den eksisterende
harddisk fra, man køre bare med begge styresystemer.
Det fungere fint, og ja, ved opstart får man mulighed
for at vælge hvilket styresystem man vil starte op på.

Den virtuelle løsning har jeg også prøvet. Det eneste jeg fik var
windows 7 skrivebord på min XP. Den kan jeg ikke anbefale.

Ovenstående kræver selvfølgelig, at du har en stationær, men det
skriver du jo ikke noget om.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. maj 2009 - 14:13 #3
Reaktion fra spørger?
Avatar billede heg Nybegynder
11. maj 2009 - 22:02 #4
Undskyld, men jeg har endnu ikke haft tid til at downloade W7. Det tager jo lidt tid selv med 8mb.

Har ikke glemt jeres indlæg.