Avatar billede gs1150 Nybegynder
07. maj 2009 - 17:26 Der er 1 løsning

Database beregning (SQL)

Er der nogen som ved hvordan database beregningen fungerer i C5/XAL. Tæller den bare records eller bliver der set på de faktiske data eller ?

Grunden er at vi har en kunde med en meget stor database og vi overvejer om det kan betale sig, at "rydde" op i felterne på de enkelte tabellerne som ikke indeholder data.
Avatar billede Broholm Novice
07. maj 2009 - 19:36 #1
Formlen er: sum af (tabellens definitions bredde * antal poster * 1.1) pr. regnskab

Dvs. det er antal poster som "batter" i beregningen og ikke deres indhold. Men indexernes plads tæller ikke med i beregningen.

Det er tekstfelter som tæller meget. Hvis I ikke bruger tekstfelterne så vil en forkortelse til 1 tegn i DBD'en hjælpe på beregningen. Jeg vil ikke anbefale at begynde at forsøge at slette felter.

-Broholm