Avatar billede davallen Nybegynder
09. maj 2009 - 23:03 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Ny pc til 10.000 kan ikke engang spille Warcraft III

Har store problemer med lag når jeg spiller Warcraft III Frozen Throne. Det lagger ufattelig meget.

Ved godt der er en masse omkring dette, men har ikke fundet svar!

Har lige købt en ny bærbar for 10.000 kr. Den gamle virkede upåklageligt.

CPU: Intel Core 2 Duo Processor P8600 (2.40GHz,1066MHz,3MB)
RAM: 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel
Grafikkort: 512MB ATI Radeon HD 3670 grafikkort
Styresystem: Windows Vista Home Premium SP1 (32Bit OS)
Antivirus: McAfee
Internet hastighed: 40/40 mbit/s

Jeg har prøvet at bruge GameBooster, sat Warcraft til at køre i Windows XP service pack 2, men intet virker. Har også skruet ned for alt grafik i spillet.

Er min nye computer bare noget lort, eller er det Vista eller noget helt andet.

På forhånd tak!
Avatar billede sputii Nybegynder
09. maj 2009 - 23:08 #1
Ja.. Måske nogen software eller andet skal installeres..

Prøv højreklik på computer og enhedshåndtering og så opdater alt under der.
Avatar billede sputii Nybegynder
09. maj 2009 - 23:18 #2
Og en anden ting:

Der er udkommet en
Windows XP service pack 3
10. maj 2009 - 00:09 #3
(Har også mistanke til forkert eller manglende driverpakker. Specielt til Grafikken ? Har du selv 100% instaleret alt ?)
Avatar billede davallen Nybegynder
10. maj 2009 - 02:12 #4
@sputti:
Jeg har søgt efter opdateringer, alt var up to date. Service pack 3 ved jeg ikke noget om, det jeg gjorde var at højreklikke på ikonet til spillet, og så kompatibilitet og valgte service pack 2.
3'eren er der ikke.

@karise_larry:

Alt var præ installeret fra Dell.

Håber i kan hjælpe!
10. maj 2009 - 09:17 #5
Avatar billede sputii Nybegynder
10. maj 2009 - 10:52 #6
Måske prøve at søge på google.

Windows service pack 3
Avatar billede davallen Nybegynder
10. maj 2009 - 12:53 #7
@karise_larry

Den klarede jeg uden problemer.

@sputti

Skal jeg bare downloade og installere den?
10. maj 2009 - 13:47 #8
PS: XP ServicePack3 har ikke noget med Vista at gøre ...

Check i Enhedshåndteringen mht driverpakker ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. maj 2009 - 16:44 #9
Hej..

Har du prøvet Vista Update.. ?
Avatar billede davallen Nybegynder
10. maj 2009 - 21:24 #10
Har været inde i enhedshåndtering. Der er ikke nogen opdateringer.

Har også opdateret alt der er i windows update.

Men det lagger stadigvæk. Min fps i spillet ligger på 60, men falder til 0-2 når der sker noget i spillet.

Nogle idé'er tilbage?
Avatar billede sputii Nybegynder
11. maj 2009 - 11:53 #11
#8

Ups. Havde glemt han havde Vista
Avatar billede sputii Nybegynder
11. maj 2009 - 11:57 #12
Du kan prøve at installere AVG:
http://free.avg.com/download-avg-anti-virus-free-edition

Eller du kan prøve et andet spil og se om det er spillet skyld.

Prøv FX. Counter-Strike source eller nogen andre store spil.
Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 12:18 #13
#12

Jeg har spillet Battlefield 2 uden problemer. Jeg har geninstalleret warcraft både på min nye og gamle pc. Det har heller ikke virket!
Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 12:19 #14
men det virker fint på den gamle
Avatar billede sputii Nybegynder
11. maj 2009 - 15:50 #15
Ja. Jeg har også selv spillet alle de der spil engang.

Måske skulle du prøve at købe et andet spil det koster jov ikke mere end 50 kr..

Ville jeg tro. -:
Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 17:39 #16
Jeg har i samarbejde med Dell, fundet ud af at det er mit grafikkort den er gal med. Prøver ihærdigt at opdatere den eller nedgradere den, men det ser ikke ud til jeg kan finde driver til den.
Avatar billede davallen Nybegynder
11. maj 2009 - 18:31 #17
karise_larry og sputii:

Det er mit grafikkort der er i stykker. Ellers tak for hjælpen!

Læg et svar så i kan få point.
11. maj 2009 - 19:04 #18
Ping...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. maj 2009 - 20:09 #19
Pong...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2009 - 20:18 #20
Avatar billede mrrius Nybegynder
12. maj 2009 - 16:00 #21
hmm, skide dyr computer, sparet for meget på grafikken, og brugt pengene forkert, vil jeg mene...

En computer til cunder 6000 kr kan køre wow flydende... ved ca 1200x1024

Af en eller anden grund tror folk, at de skal bruge flest penge på cpu'en, og evt spare på grafikken!!!
Men det er tit omvendt...

En "super" grafikkort, har ca 3 gange så mange transistorer som en "super" cpu. Det er alligevel grafikkortet som laver det meste af arbejdet ved spil.

Hmm, dell driver virker ikke siger de???
Men du har jo en ati grafikkort, så skulle det være nok at downloade driver fra ati

Game booster skulle gerne være ligemeget til en 10k kr computer...

Måske du skulle overveje om du kører i for høj opløsning??? og for meget grafic effecter sat til?

Lidt ærgeligt at du ikke valgte den tilsvarende ati grafikkort fra 4000 serien... De kan nemlig noget serligt !!! De kan spare strøm, uden at du mærker det på ydelsen.
Derudover så låner den bare af system ram, hvis du kører med for store textures. dvs du oplever ikke hakkende spil, hvis grafikkortet løber tør for ram, da den bare fortsætter, og bruger system ram også.
Avatar billede sputii Nybegynder
13. maj 2009 - 12:44 #22
Min første svar.