Avatar billede mema Nybegynder
14. maj 2009 - 10:37 Der er 1 løsning

Filtrering af felter i en tabel efter brugerens vælg på en webform

Husk: Luk dit spørgsmål når det er tilfredsstillende besvaret.Hej. Jeg har en tabel hvor der er ca. 15 felter. På 5 af disse felter ville jeg opbygge en filter, hvor brugeren vha. en webform, kan

vælge/skrive filteringskriterie, hvor bagefter viser der en liste af produkter efter filterering.

En gang til skal jeg nævne, at brugeren kan fx vælge at ikke vælge/skrive i nogen af felterne, så få han/hun alle produkterne vist på

listen. Så jo mere filtreres, jo listen bliver kortere (selvfølgelig!)

Jeg har fundet på nette en Stored Procedure, og har prøvet den i min SQL server 2005 miljø, og det virker. Mit problem er at skrive

koden (C#) i webformen i asp.net 2, som brugere denne Stored Procedure.

Min SP, der virker:
ALTER PROCEDURE [dbo].[SearchProdukter]
(
    @ProduktID varchar(20) = null,
    @ProdukttypeID varchar(20) = null,
    @RegionID varchar(20) = null,
    @Beskrivelse varchar(100) = null,
    @Pris varchar(20) = null,
    )
AS
-- SET NOCOUNT ON added to prevent extra result sets from
-- interfering with SELECT statements.
SET NOCOUNT ON;
SELECT    *
FROM Produkt
WHERE (@ProduktID IS NULL OR ProduktID = @ProduktID)
AND (@ProdukttypeID IS NULL OR ProdukttypeID = @ProdukttypeID)
AND (@RegionID IS NULL OR RegionID = @RegionID)
AND (@Beskrivelse IS NULL OR Beskrivelse = @Beskrivelse)
AND (@Pris IS NULL OR Pris = @Pris)
AND (Synligt = 1)

Bemærkning: Synligt er en bit felt, som holder styr på hvilke produkter skal der er være tilgængeligt.

-----

I webformen er alle felter dropdownlister, undtaget Beskrivelse, og Pris felterne.

Tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede mema Nybegynder
24. maj 2009 - 13:02 #1
Tja, det ser ud som om jeg ikke har formuleret rigtigt, eller måske (og det er min fornemmelse) mindre interesse for tiden i eksperten en for 2-3 år siden.

Dette er nemlig min 3. eller 4. spørgsmål, der bliver ved at står ved 0 svar!