Avatar billede bongo20 Nybegynder
20. maj 2009 - 08:30 Der er 4 kommentarer

Ny pc

Hej

Jeg har tidligere vævet lidt om emnet men ikke fået købt noget endnu, og dette er relateret til denne:

http://www.eksperten.dk/spm/873368#reply_7377591

Jeg vil gerne have opgraderet min pc lidt, og mit spørgsmål er om jeg ikke ligeså godt kan gå op ti 64 bit computing nu? eller er det overkill?

Hvis ja, hvad bør man så overveje i den forbindelse?
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
20. maj 2009 - 09:44 #1
Det eneste du umiddelbart skal overveje er at med 64-bit kan du bruge over 3,5 gb ram, og nej, jeg synes ihvertfald ikke det lyder overkill.
Cirka alle moderne CPU'er i dag understøtter 64-bit

Sebastian
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. maj 2009 - 09:47 #2
Jeg skiftede til Vista 64 bit for et halvt års tid siden og det kører uden problemer. Bruger den primært til Officepakken, Adobe CS4 / Lightroom og til spil.

Jeg skiftede mest fordi jeg ville bruge 6 gigabyte ram på den nye Intel Core i7 platform.

Jeg har dog oplevet problemer med Creative X-fi lydkortet, men det tilskriver jeg Creatives dårlige drivere - for i 32 bit var der også problemer.

Det du nok mest skal overveje er om der findes drivere til alt dit hardware. Men køber du nyt, som dit spørgsmål antyder, så burde det ikke være et problem.
Avatar billede bongo20 Nybegynder
20. maj 2009 - 11:20 #3
Nogen forslag til bundkort, cpu, ram og harddisk, hvis jeg vælger at gå til 64 bit.
De 4 ting må til sammen koste ca. 5.000.
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
27. maj 2009 - 22:06 #4
Asus P6T SE X58:                                          1461,-
Intel i7 920 (2,66 ghz)                                    2046,-
Corsiar Twin3X 3 x 2048mb (DDR3 - 1333)                    804,-
Western Digital Cavar Black 750 GB (7200 rpm / 32 mb cache) 646,-

I alt:                                                    4957,-
Priserne er fra SHG.dk

Sebastian