Avatar billede johnsenbo Nybegynder
20. maj 2009 - 18:21 Der er 4 kommentarer

Opløsning i jpg-fil

Er for øjeblikket ved at lægge sidste hånd på en præsentation i powerpoint, der skal præsentere frivilligt arbejde og foreninger i lokalområdet. Præsentationen skal køre på et fladskærms-tv i et vindue. De grafiske elementer er udarbejdet af en grafiker (i illustrator) tror jeg.
Nu vil vi imidlertid gerne give andre mulighed for at vise tilbuddene (eks. den lokale fona). Idéen var at lave vores powerpoints om til jpg-filer, lægge dem på en usb-stick, som så kunne sættes direkte i et tv.
Problemet er imidlertid at opløsningen bliver dårligere (mudret), når vi gemmer som en jpg-fil. Så det vil helt sikkert ikke tage sig godt ud på en tv-skærm.
Hvad ville være en god løsning. Skal det laves i et andet program, eller?
Avatar billede draco999 Nybegynder
20. maj 2009 - 18:40 #1
Jeg ville lave det om til en PNG fil.
Jpg er ikke særligt godt til præssentationer osv, hvor kvalitet har noget at sige.

Så prøv med en PNG, og sørg for at opløsningen på billede selvfølgelig matcher det som Tvet har.
Avatar billede computerlab Nybegynder
21. maj 2009 - 13:35 #2
JPG burde være fint nok, men det kommer an på hvilket TV det bliver vist på. Det er så heller ikke sikkert at PNG kan blive vist på det pågældende TV.
Avatar billede aners Nybegynder
21. maj 2009 - 17:13 #3
computerlab: Vrøvl - pixels er pixels.

johnsenbo: Eksporter til PNG 24 bit fra Illustrator (i f.eks. 150 dpi). Sørg for at tage højde for hvilken opløsning panelet kan vise.
Avatar billede computerlab Nybegynder
25. maj 2009 - 10:30 #4
Ja, pixels er pixels - har jeg påstået andet?
Nu er det vist dig der vrøvler!