Avatar billede detmig Nybegynder
24. maj 2009 - 17:43 Der er 4 kommentarer

Hvordan kan jeg via HDMI udnytte alle LCD tommer

Jeg er den glade ejer af et 47 tommer Full HD Medion LCD Fjernsyn og en ny ACER computer: se specifikationer:

ACER: http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/publish.php?id=20872
TV: http://www.medion.de/md30148/dk/noflash.html

ACERen er nu tilsluttet fjernsynet med HDMI og det ser fantastisk ud. Esktremt flotte farver og en syret skarphed.

Jeg kører med Windows Vista 64 bit

Men lidt malurt er der da dog i bægeret.
Alle tommerne udnyttes ikke. Der er en sort kant på 2 cm hele vejen rundt så den reelt kun ser ud som en ... 43 tommer skærm?

Via fjernkontrollen kan jeg vælge mellem 2 fuld skærms positioner. Jeg har valgt den bedste, der altså giver 2 cm.

Kan jeg stille noget op.
Avatar billede JonasChr Nybegynder
24. maj 2009 - 21:13 #1
Nu har du sat opløningen på pc'en til 1920x1080 ikke? Hvis du har tror jeg det er en indstilling på dit tv.

Jonas
Avatar billede detmig Nybegynder
25. maj 2009 - 01:31 #2
Hej Jonas

Ja - opløsningen er sat tilsvarende. Uden miin indblanding. Så du har nok ret. Det er i TVET jeg skal finde løsningen... og det er straks værre for der er begrænsede mængde af indstillingsmulighed. Men jeg må prøve mig frem - eller se om Medion har en kundeservice...
Avatar billede detmig Nybegynder
05. december 2009 - 14:07 #3
Jeg fandt løsningen ved at ændre på hertz indstilling under skærmindstilling
Avatar billede detmig Nybegynder
04. august 2013 - 11:31 #4
Slut