Avatar billede thelastdragon Nybegynder
27. maj 2009 - 21:40 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

hvordan tjeker man sin router for hacker

er det mugligt at tjekke selve routeren for indkommende hackere, og hvis ja hvordan gør man ??
Avatar billede kkthxbye Nybegynder
27. maj 2009 - 22:00 #1
Hvis det er en trådløs router, kan du tjekke om andre computere er forbundet til den.

Dette gøres ved at gå ind på routerens netinterface.
Adressen er ofte en af disse:
http://192.168.0.1
http://192.168.1.1
http://10.0.0.1

Standard router passwords kan ses her:
http://www.routerpasswords.com/
Avatar billede thelastdragon Nybegynder
27. maj 2009 - 22:07 #2
hvad skal jeg så når jeg har åbnet denne side ??
Avatar billede kkthxbye Nybegynder
27. maj 2009 - 22:11 #3
Hvilken router har du?

På min er det under DHCP tab'en, der kan man se en liste og tilsluttede computere, med computernavn, macadresse og lokal ip.
Avatar billede thelastdragon Nybegynder
27. maj 2009 - 22:14 #4
en netgear wireless
Avatar billede thelastdragon Nybegynder
27. maj 2009 - 22:15 #5
model wgr614
Avatar billede kkthxbye Nybegynder
27. maj 2009 - 22:16 #6
Hvis det ser ca. sådan her ud:
http://www.linuxfocus.org/~katja/common/images2/article06121/netgear_port_forward.gif

Så skal du trykke ude i venstre side, på attached devices.

ellers må du lige give mig det fulde model nummer på routeren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2009 - 22:33 #7
Man kontrollerer sin router på forskellige måder:

Man kan scanne den udefra og indefra med forskellige scannere som f.eks. portscanneren Nmap eller sårbarhedsscanneren Nessus

Man opsætter filtrering og logging og holder så øje med loggen på en systematisk måde. Præcist hvordan dette gøres afhænger helt af routeren. Billige hjemmeroutere har ikke den store kapacitet for logging og selv dyre routere fra Cisco skal konfigureres for atdette virker ordentligt.

Man kan teste sin router aktivt med forskellige penetrationstestings værktøjer for at se hvad der kommer igennem og især hvad der er sårbart bagved routeren.

Man kan etablere IDS bag sin router og dermed holde øje med hvad der kommer igennem (ind og ud) routeren. Med den rigtige router kan man endda lave IPS der også blokkerer skid.
Avatar billede thelastdragon Nybegynder
27. maj 2009 - 22:54 #8
ja det jeg skulle bruge men findes der et program der kan overvåge dette, i en periode f.eks. en dag (kkthxbye)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2009 - 22:58 #9
Du kan formentlig (med stor sikkerhed) ikke installerer noget på routeren, men du kan opsætte IDS bagved routeren (og også foran) med programmet Snort der er gratis og dette program kan du konfigurere på masser af orskellige måder.