29. maj 2009 - 17:26Der er
9 kommentarer og 1 løsning
Hvordan bruger man en Xbox-controller?
Jeg kunne ikke lige finde et bedre sted at lægge det.
Jeg har købt mig en Xbox360-controller til PC, mest til brug i bilspil og andet, der tydeligvis er beregnet til det, men jeg har ikke haft en controller i hånden i over 10 år.
Jeg prøvede Test Drive Unlimited med den, som desværre ikke foreslår nogle standardkontroller, så jeg var nødt til at gætte så godt jeg kunne, på det mest effektive setup, hvilket endte med at blive acceleration/bremse på venstre analog, og dreje på højre analog. Er det normalt at gøre sådan, findes der bedre måder?
Samme i f.eks. Assassin's Creed og lignende. Hvad er standard at bruge til at bevæge sig, osv? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet.
Ja, der er jo desværre mange spil i dag, der bliver lavet til konsol, og kun dårligt portet til PC. Jeg hader det, men når man ikke kan gøre noget ved det, må man jo følge med udviklingen.
Spil som f.eks. Tomb Raider og Assassin's Creed har brug for præcisionen af en analog controller for at føles helt ordentligt, men jeg har skam ikke tænkt mig at bruge den til RTS og FPS. Aldrig i livet. Der er vi PC-gamere stadig langt foran konsol-gamerne.
Ved du forøvrigt hvornår eller om, der snart kommer noget ordentligt racerspil/sim der virkelig kan få benzinosen til at kunne mærkes i næsen. Det sidste jeg har prøvet siden GP2 var GP-Legends, men det er ved at være længe siden.
Nå, jeg prøvede lige GTA IV med controlleren, og den foreslog at jeg brugte pegefinger-akserne til at styre fart med i stedet. Det føles faktisk endnu mere naturligt, da jeg så kan dreje med venstre stick og styre kameraet med højre. Det er dog lidt hårdt for pegefingrene i længden, men det handler nok om tilvænning.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.