Avatar billede smash839 Nybegynder
01. juni 2009 - 17:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CS 1,6 - dedicated server - Masterserver

Hej Eksperter.

Jeg har problemer med, at få min dedicated cs 1,6 server til at blive vist på steam / Servers / Internet listen. Jeg har fået bekræftet dette fra nogen udenfra mit netværk, at min server ikke kan findes på den liste.
Disse personer kan dog godt forbinde og spille på min server, hvis de adder min ip til deres favorit servers i steam, eller hvis de forbinder manuelt fra counter-strike.

Jeg har læst en masse på nettet de sidste 2 dage og også besvaret en post på steams forum vedr. dedicated servers dog intet svar fået. Hvilket ligger til grund for min post here.
[URl=http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=738624&page=4]Min post på steam forum[/url]

Jeg tror det skyldes steams masterservers, som jeg på en eller anden må forbinder forkert til, men jeg er ikke 100% inde i, hvordan dette præcist fungere. Jeg håber derfor, at nogen af jer eksperter kan hjælpe mig med dette, eller kan udelukke dette problem.

Dette er info fra Hlds serveren, når jeg starter den osv. Dette er fra en helt ny install, hvor det eneste jeg har ændret på er dette de fortæller i denne tråd:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=738624 , da man ellers fejlmelding: STEAM validation rejected når man forbinder.

couldn't exec listip.cfg
couldn't exec banned.cfg
Usage:
Setmaster unavailable, start a server first.

Connection to Steam servers successful.
VAC secure mode is activated.

] sv_region
"sv_region" is "255"
] sv_lan
"sv_lan" is "0"

hostname: SmasH
version : 48/1.1.2.6/2.0.0.0 4554 secure (10)
tcp/ip : 192.168.1.102:27016
map : de_dust at: 0 x, 0 y, 0 z
players : 0 active (24 max)

# name userid uniqueid frag time ping loss adr
0 users
] setmaster
Usage:
Setmaster <add | remove | enable | disable> <IPort>
Current:

Jeg synes, at jeg har godt styr på at forward mine porte, da jeg også har en ventrilo server og ftp serveren kørende, som virker upåklageligt.
Jeg har cybercity router tilsluttet mit net. Jeg har åbnet alle porte på denne til min linksys router som har ip 10.0.0.2. Jeg har så i min linksys router åbnet de porte som jeg bruger til min ftp, ventril og cs server. Til den ip, min computer har.

[quote]The DMZ hosting feature allows one local user to be exposed to the Internet for use of a special-purpose service such as Internet gaming or videoconferencing. DMZ hosting forwards all the ports at the same time to one PC. The Port Forwarding feature is more secure because it only opens the ports you want to have opened, while DMZ hosting opens all the ports of one computer, exposing the computer so the Internet can see it.[/quote] Dette har jeg sat til disablet på min router, da jeg bare har portforwared.

Jeg har også added min server ip til gametracker og server-monitor.com i kan se min servers aktivitet her:
Game-monitor
Gametracker.com
Som i kan se, så er der forbindelse til min server, og personer med min ip kan forbinde. Den vil bare ikke komme på steams internet server liste, hvilket jeg ikke forstår.

Så er det noget med det Masterserver at gøre? Eller er der en eller anden funktion i mine routers som gør dette? Hvis det er problemet, kan dette så løses med filen Maserservers.vdf filen unde configs? Har jeg prøvet at rode lidt med, dog uden held :/

Jeg har også prøvet at fjerne min linksysrouter, men den kom stadig ikke på denne liste, så jeg tror altså, at det er noget med min cs server setup.

Håber i kan hjælpe mig, eller fortælle mig, hvad der måske kan være galt, så jeg ved, hvilke løsningsforslag jeg skal søge efter.

Styresystem: Vista 64
Avatar billede smash839 Nybegynder
04. juni 2009 - 13:19 #1
Hej,

Jeg har stadig ikke fundet svaret på mit ovenstående problem, så håber stadig nogen af jer kan hjælpe.
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
27. juli 2009 - 00:12 #2
Jeg har selv lige lavet en server i hl2 det virkede

Brug dene her guide https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6758-TCMF-2234
Den inholder også en guide til cs
Og en ting til hvoe har du downloadet serveren
Avatar billede smash839 Nybegynder
18. august 2010 - 15:59 #3
svar