Avatar billede vibs1310 Novice
02. juni 2009 - 15:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette mail i Vista.

Min svoger har vista på sin pc. Han bruger windows mail til at sende og modtage mail.
På mystisk vis sidder der en mail fast i udbakken. Man kan ikke slette den. Prøver man får man beskeden: Ukendt fejl opstået.
Han kan ikke sende noget fordi den anden mail sidder fast. Det bibliotek der burde indeholde mailen er tom.
Hvad gør man så?
02. juni 2009 - 15:50 #1
Tanke: Prov UDEN netvaerksforbindelse ?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2009 - 15:50 #2
Det kunne måske tyde på at maildatabasen er korrupt på en eller anden måde.
Se evt. http://msmvps.com/blogs/spywaresucks/archive/2007/05/03/888169.aspx
Avatar billede vibs1310 Novice
07. juni 2009 - 09:58 #3
Det nederste virkede:)
Desværre kommer der efter et par dage (og flere sendte mails) en ny der sidder fast. Kan man finde en varig løsning?
Jeg overvejede at reparere databasen, men kan det gøre det? Og kan man så risikere at der forsvinder mails, kontaktpersoner o.l.?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2009 - 21:13 #4
Der findes jo ingen garantier, men umiddelbart burde du ikke miste noget. Men måske du skulle foretage en backup/export af dine data før du springer ud i noget.
Avatar billede vibs1310 Novice
29. juni 2009 - 08:24 #5
Jeg har endnu ikke været forbi min svoger, men lukker lige spørgsmålet alligevel.
Tak for hjælpen:)