Avatar billede dragox05 Nybegynder
05. juni 2009 - 10:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilgå domaine - uden at være medlem af domaine

Hej alle

En lille ting, jeg er stødt ind i 2 gange i min tid.

Når jeg har f.eks. en bærbar, som er medlem af 1111.local og tilgår netværksdrevener, så er der sjællent problem i det, hvis blot rettighederne også er på plads.

Mit problem er så, at jeg har flyttet bærbaren til udlandet, med en andet domaine 2222.local - Der har VPN forbindelse til samme netværk hvor i 1111.local domainen står.

Bærbaren virker, helt fint over på det andet netværk, ved hjælp af VPN-forbindelsen. Man jeg vil gerne have fat i netværksdrevene i 2222.local domain serveren, som står i landet.

Når man forsøger at tilgå serveren f.eks. via \\servernavn\share\ Så spørger den efter password, men ikke engang administrator access vil den lade ham komme ind på det andet domaine.

Min første tanke er, fordi bærbaren er medlem af et andet domaine. Og derfor ikke må tilgå andre netværksdreve på et helt andet domaine.
AD policy eller sådan ?

Nogen der kort sagt ved, hvordan jeg tilgår netværksdrevene/data på den anden domaine server?

ps. hvis jeg logger på lokalt på bærbaren, kan jeg fint tilgå serverens dreve.
Men så mangler jeg alle mine mails, dokumenter osv.
Avatar billede leif Seniormester
05. juni 2009 - 11:53 #1
Når du skriver brugernavn og password til 2222.local skriver du så fx. 2222.local\brugernavn som brugernavn ?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
09. juni 2009 - 10:12 #2
ja, det gør jeg.

Det sjove er, at det fungere fint når man bruger en mobile GPRS, og kalder op via VPN software i stedet. Så kan man fint tilgå begge netværksdreve.

Jeg har tænkt over om det kunne være VPN softwaren som også bruger computernavnet til at tjekke om den må tilgå netværket ?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
09. juni 2009 - 10:18 #3
\\2222 er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikek tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverns administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.

Flere samtidlige forbindelser til en server eller delt ressource af samme bruger, der anvender mere end et brugernavn, tillades ikke. Afbryd alle tidligere forbindfelser til serveren eller den delte ressource og prøv igen.

Sådan lyder fejlen.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
09. juni 2009 - 14:22 #4
jeg har indtil videre fundet ud af, at hvis man afbryder forbindelsen til netværksdrevene og opretter dem igen. Så virker det.

Det var skuda en ret underlig fejl.
Men problemet med løst, blot ved at afbryde forbindelsen til netværksdrevet og oprette igen.