Avatar billede janny Nybegynder
05. juni 2009 - 13:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dansk, og KUN dansk?

Hej

Hvordan får jeg Word 2007, til KUN at anvende dansk stavekontrol. Mår jeg sider og skriver noget der indeholder engelske ord, ændrer den stavekontrollen for dokumentet til USA. Pænt iriterende.

JH
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. juni 2009 - 13:59 #1
1. Start Word. Det vil være fornuftigt at have et nyt, blankt dokument på skærmen og ingen markeret tekst.

2.Vælg fanen Gennemse > gruppen Korrektur > ikonet Angiv sprog (Review > Proofing > Set Language).

3. Slå "Find sprog automatisk" fra (når den er slået til, prøver Word selv at gætte sproget ud fra teksten). Sørg også for, at det valgte sprog er Dansk og at "Kontroller ikke stavning eller grammatik" er slået til.

4. Klik på knappen Standard. Klik OK.

5. Klik Ja, når du bliver spurgt, om du vil ændre standardindstillinger.
Avatar billede janny Nybegynder
05. juni 2009 - 14:19 #2
Hej

Har prøvet dette, men den bliver ved med at ændre til Engelsk (USA) når den møder et engelsk ord. I rulleliten med sprog er engelsk, USA markeret med et flueben, kan det ikke fjernes?

JH
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. juni 2009 - 15:09 #3
I pkt. 3 skrev jeg: "Sørg også for, at det valgte sprog er Dansk". Prøv at gentage punkterne ovenfor, hvor du vælger "Dansk" i rullelisten. Hjælper det ikke?

Hvis du arbejder i et eksisterende dokument (som du oprettede før ændringer af standarden), skal du ændre indstillinger deri til Dansk og slå "Find sprog automatisk" fra. Et eksisterende dokument bliver ikke påvirket af, at du ændrer standarden for sprog. Det påvirker kun nye dokumenter, du opretter.
Avatar billede janny Nybegynder
18. august 2010 - 16:46 #4
lukket