Avatar billede janjacobsen Nybegynder
09. juni 2009 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firmanavn i logfiler

Hej
Når jeg analyserer min apachelog, kan jeg se hvilken ip-adresse der har besøgt min hjemmeside. Ved især større virksomheder står der der et firmanavn i stedet for ip-adressen. Hvordan gør man det?
Er det med hjælp fra en web-proxy eller et navneserver-trick?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 20:16 #1
Det er din udbyder som skal lave dette "Reverse DNS lookup" Ring til dem.

Jeg havde en kunde med samme ønske og skrev til webmaster hos TDC som løste problemet i løbet af en time, selvom kunden var hos en anden udbyder. Så i stedet for en kryptisk DNS returadresse stod der nu Domain navnet
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
09. juni 2009 - 20:25 #2
Ok, det forklarer jo så problematikken ved, at man ikke selv kan gøre det. Smid et svar!

Tak for hjælpen!
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
09. juni 2009 - 20:35 #3
Ved du egentlig om det kan lade sig gøre, ved at man laver sin egen reverse DNS lookup på egen server (Bind)?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 22:01 #4
Jo du kan altid lave det samme på et lokalt netværk. Men du skal være ISP for at gøre det globalt.

Da du altid vil være forbundet med en ISP er det jo ikke noget problem, de skal bare rette i deres DNS server og så er det på plads inden for nogle timer.

Problemet kan opstå hvis du får fat i en medarbejder som ikke aner hvad du snakker om, og du bliver kørt rundt i manegen. Derfor: TDC webmaster løser sikkert problemet. Kan ikke huske hans mail adresse.
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
09. juni 2009 - 23:13 #5
Ok, mange tak for hjælpen!