Avatar billede lerskov Praktikant
10. juni 2009 - 16:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Spilt celle der er delt af "alt+enter"

Hej.

Jeg har et regneark, hvor jeg har sat en del tekst ind, ved brug af en makro. Teksten er indsat med linieskift af "alt+enter" (vba sprog "chr(10)"). Nu skal jeg så hente denne tekst ud igen gerne så jeg kan læse en linie adgangen.

Hvordan går man ???

Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede hellstern Nybegynder
11. juni 2009 - 09:21 #1
Hej,
Du kan fjerne den tekst ombrydning du har lavet i celleren, dette giver dig al teksten på en linje. Formater Celler, Justering, Ombryd tekst.

F.eks.

AAAA
BBBB

bliver til AAAABBBB

Problemet i det er at du nok gerne vil have et mellemrum mellem dine tekst linjer, altså AAAA BBBB

Du kan bruge Søg & Erstat til at indsætte et mellem rum i stedet for CHR(10).

Åben Søg og Erstat, i feltet søg efter trykker du: ALT + 0010
0010 skal skrives på det numeriske tastatur, mens du holder Alt nede. Nu vil du lede efter et linjeskift.
Lavet et mellemrum i Erstat feltet. Tryk på Erstat

Nu skulle der meget gerne stå AAAA BBBB i cellen
Herefter kan du fortage din eksport.

Hilsen
Tue Hellstern
www.F1-support.dk
Avatar billede lerskov Praktikant
11. juni 2009 - 14:37 #2
Dim aStringArray() As String  'array of strings
Dim s As String  'single string
Dim i As Integer

aStringArray = Split(s, Chr(10)) 'split string up by chr(10)
For i = LBound(aStringArray) To UBound(aStringArray)

KODE

next i

Denne kode har klaret det.