Avatar billede gls Nybegynder
16. juni 2009 - 18:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløst net ?

hej

Vi har 3 bærbare på et trådløst netværk - den ene vil pludselig ik på - der er tændt for netværket på pc'en  indikatoren lyser  -  er der nogle der har ideer til hvilke ting bør man checke op ?  Vista som system og netgear som router
Avatar billede tripwire Nybegynder
16. juni 2009 - 19:17 #1
dumt spørgsmål, men har du prøvet at genstarte routeren? Det hjælper normalt når jeg har det problem..
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2009 - 19:42 #2
Og når routeren er genstartet, og den stadig ikke vil logge på, så henter du www.netstumbler.com, og installerer det på den Pc der ikke virker. Start programmet, og du vil kunne se hvilke netværk PC man se, og ikke nok med det, du kan også se hvilken kanal det enkelte netværk kører på.

Hvis dit netværk ligger inden for 2 kanaler af de omkringliggende net, så skal du skifte kanal i din trådløse router, så du får mindst 2 kanals seperation.
Avatar billede gls Nybegynder
16. juni 2009 - 20:43 #3
Er ikke hjemme lige nu - men hvorfor har de to andre to pc'ere så ikke problemer med at komme på ?  men prøver det når jeg kommer hjem  :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2009 - 22:05 #4
Det er et spørgsmål om afstand til den trådløse router, og afstand til forstyrende nabonet.
Det trådløse netkort kan jo få den tåbelige ide, at naboens net "smager bedre", og forsøge at logge på dette.
Avatar billede gls Nybegynder
17. juni 2009 - 15:09 #5
Der ingen naboer indeover - den meddeler der er oprettet forbindelse til " Netgear "  men vil ik gå på nettet alligevel -  man kan ikke se pc'en på det fælles net !
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 15:17 #6
Og Netgear er navnet på dit trådløse netværk ?

Din nabo kunne have samme trådløse router, og have undladt at ændre på default netværksnavn, så hans trådløse net også hedder Netgear.

Hvad med at gå ind i routerens opsætning under trådløst netværk, og give dit netværk et lidt mere ualmindelig navn (SSID), for først derefter kan du være sikker på, at du er koblet til rette netværk.

Når du ikke har bekymter dig om at ændre default netværksnavn, så har du sikker heller ikke ændret på den kanal som dit trådløse net har. Som default anvender langt de fleste trådløse routere kanal 11 som default, og derfor er der en meget stor overvægt af trådløse net på kanal 11, med deraf følgende problemer med at anvende sit trådløse net.
Avatar billede gls Nybegynder
17. juni 2009 - 20:14 #7
Det har han ikke - har spurgt de nærmeste naboer - og problemet er jo kun v 1 af 3 pc'ere  -  de to andre er på uden knas  -  den 3. kan man ik se på netværket  så ....
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 20:43 #8
Som jeg skrev 16. juni 2009 kl. 22:05:26, så afhænger det af afstanden til den trådløse router, så det udelukker ikke, at en ikke vil på.

Hent nu www.netstumbler.com, den kan fortælle dig om der er andre trådløse net i nærheden.

Har du checket i routerens opsætning, at den dårlige PC vitterlig kobler på routeren ?
Avatar billede gls Nybegynder
18. juli 2009 - 11:52 #9
lukker