Avatar billede marzman Nybegynder
18. juni 2009 - 10:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sum of dates mysql

Hej Ekserter...

Jeg har et lille MySQL problem som der sikkert er en som kan hjælpe med. :)

Jeg har en table som ser således ud:

id                int
start              timestamp
end                timestamp
verify            bool

Jeg laver nogle udtræk på start og end hvor jeg tjekket tiden der er gået mellem dem.
Jeg vil nu have en funktion som kan udskrive det samlet antal timer fra alle rækker jeg har udtaget. problemet ligger bare i at jeg ikke kan finde en MySQL function som kan gøre dette for mig.

Min query ser således ud:
$query = "select id, time_format(start, '%k:%i') as Tstart, time_format(end, '%k:%i') as Tend,    time_format(timediff(end, start), '%k:%i') as WorkedTime,
monthname(start) as curMonth, year(start) as curYear, verify
from WorkRegister";

Mit forslag lød på:
sun(date_format(WorkedTime, '%h:%m')) men dette virker ikke helt.

Er der nogle som kan hjælpe her?
Avatar billede marzman Nybegynder
18. juni 2009 - 10:40 #1
Well jeg var igen lidt hurtig... :) sov lige lidt... :P

Resultatet ser således ud:

time_format(sum(timediff(end, start)), '%H:%m')
Avatar billede marzman Nybegynder
18. juni 2009 - 10:40 #2
Luk