Avatar billede wispy Nybegynder
18. juni 2009 - 23:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke starte!

Jeg har en ældre computer som lige pludselige ikke vil starte op mere.

Når man tænder på kontakten bagpå strømforsyningen kommer der lys i bundkort-lampen.
Trykker man så på power-knappen kører CPU køleren rundt i et halvt sekund og stopper igen. Det sammen gælder for grafikkort køleren. Der kommer også kun lys i power lampen i så kort tid.

Derefter kan der ikke "tændes" på samme måde før man har slukket og tændt igen, bagpå strømforsyningen. Der sker bare intet!

Hvad kan det være? Strømforsyningen?
Avatar billede svendib Nybegynder
19. juni 2009 - 00:09 #1
Lyder nu mere som om din harddisk ikke får strøm nok.. eller som om der ikke er forbindelse til den ihvertfald.. har den stået slukket længe eller tændt ?
Avatar billede freddie_dk Nybegynder
19. juni 2009 - 07:03 #2
Tror det er din strømforsyning...

Men inden du prøver at skifte den, så prøv at pille alt unødvendigt fra.
Lydkort og andre PCI kort
Harddiske & cd-rom dreve
osv...

Hvis det ikke hjælper, så ville jeg skifte strømforsyningen, evt. prøve og låne en fra en ven eller anden pc.
Avatar billede wispy Nybegynder
19. juni 2009 - 14:39 #3
Skiftede strømforsyningen - nu virker skidtet!

Tak for hjælpen!