Avatar billede DeKane Nybegynder
19. juni 2009 - 14:32 Der er 8 kommentarer

Synology skal på internettet.. problemmer med portene.

Hej

Jeg har købt mig en Synology DS209, hvilket jeg er fuldt tilfreds med. Jeg har gjort alt klar på den, så den skulle kunne komme på nettet med både ftp osv.

For at forklare kort, så har en Linksys WRT610N som er forbundet til en ZyXel 660R-61 fra Cybercity.

Jeg har læst nogen måder man kan åbne portene i Linksys'en og har prøvet (der er ingen porte redigeret, alt står som fabrikken har installeret den, pånær SSID og kryptering) men så skriver den 'der opstod en overlapning af porte! ændre venligst din indtastning.' dette skriver den også selvom der ikke er skrevet noget..

Nogen der har en idé om hvad dette kan være og hvordan det kan rettes?
Avatar billede der_kommandant Praktikant
19. juni 2009 - 14:44 #1
Har du husket at portforwarde din Zyxel fra Cybercity, forstået på den måde, at du i din Zyxel router portforwarder alt fra 10.0.0.1 til 10.0.0.2 som er ip adressen på din linksys router. Herefter kan du bruge din linksys router til at åbne port 21 (ftp) 80 http og 5000 til administartion af din Synology boks.
Avatar billede DeKane Nybegynder
19. juni 2009 - 14:51 #2
Nej, jeg har ikke rørt nogen i Zyxel routeren. Kender nemlig ikke vildt meget til det. Hvordan gør man det ? :$
Avatar billede DeKane Nybegynder
19. juni 2009 - 15:06 #3
Jeg har været inde i Zyxel, under NAT SAU/NAT og skrive 10.0.0.3 hvilket åbenbart er min linksys. Udfor står der All Ports.. men kan stadig ikke rette i de porte på Linksys'en, uden at den skriver ' der opstod en overlapning af porte!' .. øv..
Avatar billede der_kommandant Praktikant
19. juni 2009 - 15:16 #4
Har du prøvet at sætte "DMZ" til din IP på din synology ??
Avatar billede DeKane Nybegynder
19. juni 2009 - 15:25 #5
Så skulle den sætte Synology'en direkte til nettet. Men der står dette ikke anbefales fordi det vil være en sikkerhedsrisiko.
Det er selvfølgelig en løsning, men er der ikke en anden måde som er mere sikker ?

Jeg har kigget under WAN setup.. der står mode: Routing.. men der er også en anden funktion Bridge, hvad ville den gøre? Jeg har jo Linksys til at fordele IP'er ud så flere kan komme på nettet?
Avatar billede dstjulle Nybegynder
19. juni 2009 - 16:20 #6
noget jeg kunen få glæde af
Avatar billede DeKane Nybegynder
20. juni 2009 - 14:20 #7
Nej det tror jeg ikke...
Avatar billede dstjulle Nybegynder
22. juni 2009 - 09:47 #8
jegh har næsten det samme problem med min så det kunen da godt ske at der kunen kommer en læsning har :-D