Avatar billede smitx Praktikant
22. juni 2009 - 08:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilket kamera skal jeg vælge?

Hej.

Jeg er på udkik efter et kamera med god opløsning samt evt. god zoom.

Jeg har prøvet 3 forskellige digitale kamera nu, uden heldet med at være tilfreds.

Jeg er til natur billeder, dyr og fugle, landscape, sol op/ned gange.

Jeg har ikke haft særlig heldig erfaring med de sidste kamera jeg har haft.

Solnedgang er et flot billede at kunne tage, men enten bliver billedet bare en lille hvid prik på himlen, eller hvis jeg zoomer ind, bliver det bare en udtværet hvis masse.
Har forgæves stillet både appl, iso og hvidbalance, men hjælper ikke.

Jeg tænker på et kamera til 3-4000,-.
Har kigget lidt på Panasonic Lumix DMC-FZ28E-S

Eller skal jeg mon kigge efter spejlrefleks?
Men der mister jeg vel osse zoom effekten?
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2009 - 08:51 #1
Med den type billeder, som du vil tage, er spejlrefleks sagen.

Zoom ligger i linsen, så det bestemmer du selv i forbindelse med valget af linse.
Avatar billede smitx Praktikant
22. juni 2009 - 09:01 #2
Så kommer prisen vel også godt deropad
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2009 - 09:46 #3
Jo, men det er svært at skyde elefanter med en ærtebøsse. :-)
Avatar billede AndersHelp Nybegynder
23. juni 2009 - 09:02 #4
Der er en meget god guide til det bedste digitalkamera, hvor du kan få lidt input til at gøre dine behov klart. Ret beset handler det om at finde ud af hvad du har brug for. Prøv at skære ting fra. Behøver du at kunne skifte objektiv, eller vil du nøjes med 3x zoom f.eks. Ud fra din umiddelbare beskrivelse ville jeg prøve at kigge efter superzooms og der er det Panasonic du har fundet da et godt bud. Men der er gode bud fra flere af de store mærker. De har ikke så mange forskellige kompakte zoom-kameraer, så det skulle være til at danne sig et overblik.

Derudover kan du med spejlrefleks jo netop skifte optik til zoom og hvis du har penge nok få ekstremt meget zoom-effekt. En god 1500mm zoom-linse koster så nok på den forkerte side af hvor de seks-cifrede beløb starter, men mindre kan også gøre det. ;-)
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 20:36 #5
Lukker