Avatar billede goamind Nybegynder
22. juni 2009 - 12:34 Der er 1 løsning

ASUS M3A78-CM bundkort, BIOS - SATA problem med installation

Ok, lad os se om der er nogen her der kan hjælpe.

Hardware:
Asus M3A78-CM bundkort
AMD 5050e CPU
2x2GB Corsair DDR-RAM PC-6400
2x Seagate 2.5" 320GB

Problem:
BIOS SATA configuration skal efter specifikationerne have 3 punkter:
ONCHIP SATA CHANNEL [Enabled / Disabled]
ONCHIP SATA TYPE [SATA, RAID, AHCI]
SATA IDE COMBINED MODE [Enabled / Disabled]

Jeg har ikke det sidste menu punkt under SATA konfigurationen og kan derfor ikke vælge SATA IDE Combined mode. Jeg har opdateret til seneste BIOS version 1902 uden det ændrede på det.

Når jeg vil installere XP og bruger de medfølgende drivere fra ASUS og bruger F6 for, at loade de rigtige drivere fryser installationen når den når frem til hvor man skal vælge partition.

Windows 2003 server R2 giver desuden BSOD på det punkt.

Jeg mener selv problemet ligger ved SATA konfigurationen, men har brug for hjælp til hvad jeg gør ved den BIOS. Kan jeg flashe over med en ældre version?
Avatar billede goamind Nybegynder
15. september 2009 - 21:51 #1
Løst