Avatar billede djgreg Nybegynder
26. juni 2009 - 19:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MOD-filer

Hej

Jeg har et problem. Mit JVC-kamera producerer MOD-filer, som ikke supportes af hverken Sony Vegas Movie Studio eller Adobe Premiere. Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kan anvende mine filer i disse klippeprogrammer, uden at forringe kvaliteten?

Mvh. André
Avatar billede henninga Novice
02. juli 2009 - 21:46 #1
Ofte følger der et program med kamera - er der ikke det til JVC?
Det kan så bruges til at konvertere til et format du kan bruge til at redigere. Om det forringer kvaliteten kommer jo an på programmet.

Jeg har også set at man kan anvende dockingstationens firewire udgang og så capture videoen som dv-avi. Prøv det.

Mod-filer er en form for mpeg-2 filer, så du kan eventuelt prøve at omdøbe dem fra xxx.mod  til  xxx.mpg
Det kan måske virke.
Avatar billede djgreg Nybegynder
03. juli 2009 - 00:17 #2
Det med at omdøbe filnavnet har jeg prøvet. Det kan man ikke. Jeg har fundet et program der hedder sdcopy.exe, som jeg synes fungerer okay, men det holder kun i 40 dage. Jeg må lige prøve at se om jeg kan finde installations-cd'en til mit program. Jeg husker ikke at der fulgte noget konverteringsprogram med.
Avatar billede djgreg Nybegynder
03. juli 2009 - 00:20 #3
Og jo, det er JVC.
Avatar billede djgreg Nybegynder
03. juli 2009 - 11:24 #4
Jeg har lige rodet cd'en igennem. Jeg kan ikke finde programmet på nogen måde?

Er der ikke en anden måde man kan skaffe sig programmet på?
Avatar billede henninga Novice
03. juli 2009 - 19:04 #5
Har du set spm http://www.eksperten.dk/spm/800372 her - der henvises til et program som måske kan gøre det du ønsker.
Avatar billede henninga Novice
03. juli 2009 - 19:04 #6
Avatar billede djgreg Nybegynder
05. juli 2009 - 13:14 #7
Jo tak, kvaliteten er faktisk noget nær 98-100% af det originale.