Avatar billede piphans Nybegynder
29. juni 2009 - 14:15 Der er 3 kommentarer

WORD 2008 for MAC - Autotekster

Hej

Jeg har oprettet en skabelon (i version .dot da den skal bruges i flere versioner af Word) indeholdende nogle autotekster.

Autoteksterne virker fint, men mit problem er, at når man vil aktive autoteksterne ved at skrive de første fire bogstaver, så kommer den lille gule tip ikke frem.

Man skal så gå på Insæt - autotekst, og så i stedet for at der er valgt "alle altive skabeloner" så skal man vælge den skabelon man lige har aktiveret, og herefter virker autotekstern fint som de skal.

Nogen der ved hvordan jeg kan slippe for at skulle henvise til den bagvedliggende skabelon hver gang?

Samme skabelon virker upåklageligt i en Windows version
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. juni 2009 - 15:18 #1
Ja, Microsoft har valgt at afskaffe de gule tip (Autoudførelse / AutoComplete) i Word 2007 (PC) og 2008 (Mac).

På PC kan man både i Word 2007 og tidligere versioner indsætte Autotekst ved at taste de første unikke tegn fra Autotekstens navn og taste F3 (man kan endda nøjes med færre end 4 tegn, hvis kun én Autotekst passer med de tegn). Virker det ikke på Mac? (dvs. at man ikke behøver at åbne nogen dialogboks, hvis man kender Autotekstens navn - gælder uanset om man har Autoudførelse til rådighed eller ej).

Hvis det ikke virker med F3, kan du undersøge, om der er tilknyttet en anden tastaturgenvej på Mac. Kommandoen hedder "IndsætAutotekst" ("InsertAutoText" hvis din Word-version er engelsk).
Avatar billede piphans Nybegynder
29. juni 2009 - 16:43 #2
på mac skal man bruge Ctrl+V for at indsætte autoteksten i stedet for F3, men den genvej virker også først når jeg har været inde i dialogboksen Autotekst og pege skabelonen ud og så bliver tippet jo alligevel vist...

Det jeg vil undgå er altså at skulle ind i dialogboksen autotekst hver gang word har været lukket.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. juni 2009 - 15:32 #3
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig...