Avatar billede keodk Nybegynder
30. juni 2009 - 09:56 Der er 5 kommentarer

IE8 (Win 7 RC) vs Danske Netbank

Hej,

jeg har et problem med IE8 og danske netbank. Umiddelbart kan jeg sagtens logge ind og se posteringer, men når jeg vil betale en regning og vælger "betalinger" stopper browseren pga. en fejl og jeg skal logge på netbank påny.
Kan nogen af jer hjælpe? Jeg har googlet og googlet uden held.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
30. juni 2009 - 10:12 #1
jeg mener hvis jeg husker rigtigt så køre danske netbank på java - geninstaller din java.
Avatar billede keodk Nybegynder
30. juni 2009 - 10:20 #2
Det gør den ikke, den kører svjv. via activex. Der findes en danske netbank løsning til Java (til andre browsere end IE), men den fik jeg ikke valgt, da jeg i sin tid bestilte netbank.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
30. juni 2009 - 11:24 #3
prøv at slette cookies - midlertidige internet filer m.m.
Avatar billede scrambler Nybegynder
02. juli 2009 - 19:14 #4
Jeg har samme problem, så jeg lytter lige med. IE8 på XP klarede det uden problemer, så tror det er Windows 7 der giver problemet. Det har heller ikke hjulpet hos mig at slette midlertidige internetfiler. Som midlertidig løsning har jeg installeret Windows Virtual PC Beta og Windows XP Mode Beta og så afviklet netbank derigennem. De kan hentes på

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Vær dog opmærksom på at Windows Virtual PC, modsat MS Virtual PC 2007, kræver CPU understøttelse for virtualisering.
Avatar billede mereviden Nybegynder
03. juli 2009 - 01:16 #5
Jeg har præcis samme problem med IE8. Har kontaktet Danske Banks support afdeling og de kunne ikke finde problemet og efterlod mig med status "desværre". Så jeg må leve med det eller ???
Hár slettet både midlertidige internetfiler m.m. men lige "fedt" hjælper det. Forøvrigt er der flere andre valg (i Netbank  menuen) jeg heller ikke kan benytte f.eks. "Bestilling" (f.eks. valuta). Er der nogen der har forslag til løsning ?.
Jeg ønsker at beholde både min XP og IE8.