Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. juli 2009 - 08:59 Der er 1 løsning

Excel 2003 find navn på kædet workbook

Hej Eksperter,

Jeg er ved at lave et excel ark, som skal bruges til at lave link-fix til et større ark (man retter blot linket i link-fix arket, og så tilpasser alle andre ark sig derefter).
Det jeg gerne vil, er så, at man på "forsiden" af link-fix arket, kan se den version den linker til.
Hvis f.eks. link-fix arket linker til budget_v01.xls så viser den det i en celle automatisk, istedet for, at man manuelt skal skrive: Linker til "budget_v01.xls" i en celle.

Måden jeg tænkte det kunne gøres på, var, at man finder en af cellerne som linker til budget_v01.xls og så bare viser formlen men det ved jeg ikke hvordan man skulle få til at virke. Hvis nu f.eks. celle D25 linker til B1 i budget_v01 filen, sådan at der i D25 ville stå (='[budget_v01]Sheet1'!B1).
Hvis man så blot henviser til D25, så viser den jo resultatet og ikke formlen. Er det muligt, at få vist formlen fremfor resultatet. Fordi så kan man jo altid "klippe" i det, så den kun viser navnet.

Men er selvfølgelig åben overfor andre forslag. VBA script er desværre ikke en mulighed, da arket skal bruges af mange personer og alle ikke har deres sikkerheds indstillinger sat ens (hvilket resultere i, at nogle ikke kan bruge VBA).

/Steffen.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
18. august 2010 - 15:20 #1
Fandt ikke nogen løsning. Lukker.