Avatar billede balk Nybegynder
08. juli 2009 - 13:09 Der er 7 kommentarer

Import fra IQY-fil

Hej eksperter

Jeg har en IQY-fil som trækker data fra en Oracle-database. Jeg vil gerne have læst dette dataset ind i en Access 2007 DB. Er det en måde hvorpå data kan trækkes dirrekte? Jeg synes ikke at have fundet en dataforbindelse fra Access der understøtter IQY-filer.

Idag benytter jeg Excel til at importere fra IQY'en til et spreadsheet, jeg importerer så videre til Access fra Excel. Det er en lidt klodset løsning, synes jeg, og ville gerne kunne læse direkte fra IQY-filen ind i Access.

Er der nogen der har en idé til hvordan dette kunne gøre? På forhånd tak.

MVH
balk
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2009 - 13:24 #1
Know nothing about IQY files but if the data is in an Oracle database I would have though that you could link your Oracle tables into Access wher you then have direct access to the data. So you dont need to extract th edata from Oracle into your IQY file first.
Avatar billede balk Nybegynder
08. juli 2009 - 13:40 #2
Jeg har desværre ikke adgang til Oracle-tabellerne, jeg har et visningslag der trækker fra tabellerne, med muligheden for at gemme forespørgslerne i en IQY. IQY'en er eneste mulighed for at få adgang til rimelig rå data.
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2009 - 08:36 #3
"Jeg har en IQY-fil som trækker data fra en Oracle-database. "

Dont you need access to the Oracle tables to do this?
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2009 - 09:03 #4
As mentioned previously I dont know nothing about IQY files, but if you can get data from your Oracle server into Excel then I'm sure that its possible to connect to the Oracle server using code or linked tables and import directly into Access.
Avatar billede balk Nybegynder
15. juli 2009 - 11:03 #5
Undskyld jeg først svarer nu, jeg har været på kort ferie.

Jeg har ikke adgang til Oracle tabellerne, jeg benytter en form for datamart til at generere en IQY-fil, som jeg så benytter til at hente data med. Jeg har desværre ikke adgangen til at trække dirrekte fra tabellerne.
Avatar billede terry Ekspert
15. juli 2009 - 12:34 #6
Dont think I can help much here then. You could try and automate Excel from Access and then import the result from Excel.

Other than that I'm out of ideas :o(
Avatar billede balk Nybegynder
16. juli 2009 - 00:08 #7
Det er min nuværende løsning, et par makroer der klarer det. Det var kun hvis der var nogen der vidste om det kunne lade sig gøre uden brug af Excel. Men tak for forsøget terry.