Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
08. juli 2009 - 15:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med layers i Flash

Hej

Jeg har oprettet en random funktion som engang imellem skifter billede på en side, programmeringen er lavet i actionscript.

For at lave en fade in/out effekt har jeg lagt et layer oven over actionscriptet, problemet er bare at det layer alligevel ligger under de billeder som kommer ind via actionscriptet selv om layeret alligevel ligger som nummer 1.

Så er der nogle som ved hvordan man flytter fade in/out layeret op over billederne?

http://www.wannatravel.dk/test1/test.html
Linket viser min flash og hvordan jeg har lagt de to layers.

Billede 1 viser mine lag

billede 2 viser mit script
Avatar billede hmanback Nybegynder
08. juli 2009 - 18:52 #1
Dit actionsscript layer bør du have som det øverste lag. Det har ikke nogen betydning, men det er "god stil".

Prøv at tilføje et nyt lag og organiser lagene:

Layer 1 - Actionscript
Layer 2 - fade animation
Layer 3 - container

Layer 3 skal indeholde et tomt MovieClip object, opret et sådant i dit Library, kald det "container" (eller hvad du nu lyster)

Træk det nye tomme MovieClip over på Layer 3 og giv det navnet "container_mc". Sørg for at det slutter i frame 40

"container_mc" skal bruges til at "holde" det billede du henter.

ret linien:
loadMovieNum(myImageName, 1);

til:
container_mc.loadMovie(myImageName);
Avatar billede mr_miyagi Nybegynder
09. juli 2009 - 09:08 #2
Hej hmanback

Det virker jo som en drøm, 1000 tak for hjælpen :).
og også lige en tak for de gode råd med lagene.

/torben