Avatar billede agertz Nybegynder
11. juli 2009 - 11:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kør et objekt der ikke opdaterer når siden opdateres

Jeg skal have anbragt et radioobjekt på min side - den skal køre uafhængigt af resten af siden således at radioen ikke opdaterer når man opdaterer min side. (så radioen ikke pauser)

Hvordan laves dette bedst? Jeg har spekuleret i lidt iframe - er det det optimale? I så fald, hvordan udarbejdes det?

Altså det er et "lille vindue" på siden der ikke skal opdatere når man opdaterer eller klikker sig ind på et nyt link på siden.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
11. juli 2009 - 11:49 #1
Hvis du vil lave det i Iframe:

<iframe src ="http://radioside.asp" id="iframe" width="100%" height="700" frameborder="0">
  <p>Your browser does not support iframes.</p>
</iframe>

Div/ajax:
http://www.v7n.com/forums/coding-forum/40798-div-like-frame.html

http://www.netbulge.com/index.php?action=read&click=open&article=1118302569
Avatar billede fusion-it Nybegynder
11. juli 2009 - 11:50 #2
Rettelse
<iframe src ="http://ditdomæne/radioside.asp" id="iframe" width="100%" height="700" frameborder="0">
  <p>Your browser does not support iframes.</p>
</iframe>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. juli 2009 - 12:05 #3
Det er så din side, der skal i iframen, og ikke radiosiden..

Hvis radiosiden er i iframen, vil iframen blive loadet/reloadet, når man klikker på et link på din side..

Men hvis radiosiden er hovedsiden, og din side er i en iframe, bevarer du radioen, og den vil køre konstant..

Spørgsmålet er så om det er smart..

Alternativt kan du have radioen kørende i et popupvindue.. på den måde vil radioen altid køre, og du kan bruge din side normalt.. uden at den påvirker radioen..
Avatar billede agertz Nybegynder
11. juli 2009 - 13:45 #4
Det var netop det jeg tænke med iframe - at det ikke var så smart, da radioen ikke er hovedside. Er der andre muligheder (jeg kender ikke til ajax og js som i ovenstående links ? Fungerer det ikke på samme måde som iframes?)

Det med popup har jeg tænkt på, men det er sidste udvej :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juli 2009 - 18:19 #5
Du kan bygge siden op med AJAX (via JavaScript), men det er besværligt og typisk ikke særligt søgemaskine-venligt.

Man kunne bruge iframes som en slags pseudo-AJAX, men det har samme effekt som AJAX..

De 3 mest åbenlyse løsninger er nok:

1) Popup som kun afvikler radioen

2) Put radioen i hovedsiden og din hjemmeside i en iframe

3) AJAX eller psuedo-AJAX med iframe

Det kan godt være at der er andre løsninger..
Avatar billede agertz Nybegynder
26. maj 2010 - 10:39 #6
Lukker spørgsmålet - tak for Jeres tid