Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. juli 2009 - 15:36 Der er 4 kommentarer

Reconnect til PC

Hej

Jeg har et Jabra BT530 headset og en Mogo Dapter (det hedder den altså), som virker fint sammen. God lyd, god forbindelse osv.

Jeg benytter Widcomm stacken.

Spørgsmålet er, om man kan få headsettet til automatisk at connecte til pc'en, når begge enheder bliver tændt? Headset skal bruges til en pc, der kun har ét formål - nemlig Skype. Og det er lettere bøvlet at forklare sine brugere, hvordan man reconnecter headsettet, og mindst hvorfor.

Som det ser ud nu, skal jeg tænde headsettet, logge ind, åbne "Bluetooth-steder", højreklikke på "Jabra BT530" og vælge Opret Forbindelse. Det er sgu lidt bøvlet.. kan man ikke gøre det automatisk?

På forhånd tak.
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
16. juli 2009 - 13:44 #1
Jo hvis headset og pc er parret, og kun dette par bruges sammen, så burde de automatisk finde hinanden.
Lyder som et eller andet "flueben" siger de ikke må eller skal.
Du skal også vælge hvor hvilken lyd der skal hvor hen, hvis ikke al lyd skal til headsettet, det kan være ret bøvlet.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. juli 2009 - 13:46 #2
Ja, de skulle være parret. Der er ikke andre enheder i nærheden, så vidt jeg ved.

Har du nogen ide om, hvilket flueben det kan være?
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
16. juli 2009 - 21:20 #3
Nej ikke rigtigt :-(
Skype her sit eget flueben der siger at lyden skal til "hands-free".
Jeg har lige prøvet på min nye pc (med ms stak), headset connecter, men det gør "Audio" driveren ikke - så jeg er svar skyldig. Suk det virkede på den gamle, jeg ikke har længere.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. juli 2009 - 11:26 #4
Skype virker som sådan fint nok, når headsettet er connectet til pc'en, men jeg kan ikke få headsettet til at forbinde automatisk, når det bliver tændt.

Det er pænt træls :<