Avatar billede beorn Nybegynder
15. juli 2009 - 20:56 Der er 2 kommentarer

port forward igennem Zyxel Prestige 660R og D-link 624+ wireless

Hej

en ven har et problem som jeg åbenbart ikke kan hjælpe med.

Han prøver at oprette en VPN igennem ovenstående routere eller generelt forwarde porte som f.eks. til at hoste spil (f.x. diablo 2)

Zyxel står forrest efterfulgt af den trådløse Dlink.

hvis computeren sættes direkte til zyxel, er det muligt at oprette en VPN tunnel, men ikke hvis pc'en sidder bag Dlinken.

NAT på Zyxel står til at forwarde alle porte til 10.0.0.2 som er Dlinks "offentlige" ip. (syntes det er spøjst at VPN virker, når nye pc'er på Zyxel får IP'er fra 10.0.0.3 og frem)

vi har forsøgt at åbne portene på Dlinken og forwarde dem til ip'erne efterfølgende og jeg kan ikke umiddelbart se hvad der skulle være galt. ligeledes er det forsøgt at aktivere DMZ på pc'en, som så skulle være ubeskyttet, stadig uden resultater.

Umiddelbart er mit gæt at det er Zyxel som ikke forwarder korrekt, men det er et rent gæt.

Vi har forsøgt at portscanne udefra imens DMZ og lign. skulle stå rigtigt, men der er intet svar fra de forwardede porte, vi testede ved at hoste et local diablo 2 og pinge på 6112-6119 portene, der burde være forwardet korrekt.

nogen som kan hjælpe, gerne med specifikke regler til begge firewalls?
Avatar billede beorn Nybegynder
07. december 2010 - 17:50 #2
hov beklager at jeg aldrig fik vendt tilbage, det var en vens problem. jeg oprettede bare spørgsmålet for ham. Men ja vi prøvede de guides samt et par andre. og som jeg ser det burde det virke, men et eller andet sted imellem dem gik det galt. Han skiftede den ene router ud med en identisk og så virkede det.. Men lig et svar så får du point selvfølgelig. beklager vente tiden.