Avatar billede malte Nybegynder
20. juli 2009 - 18:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

replace en text men en anden i hele databasen

Hej
Jeg har brug for at rette et bestemt ord i databasen fra xxxx til yyyy. Dette ord går igen i mange forskellige tabeller i hele databasen og derfor vil jeg gerne have en streng der tager sig af dem alle sammen
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2009 - 18:50 #1
Du skal have en UPDATE per tabel med en REPLACE per felt.

Men da du nemt kan faa en liste med alle tabelnavne er det nemt at scripte en loesning i PHP eller Java eller hvad du nu kode i.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2009 - 17:12 #2
Kommet videre ?
Avatar billede malte Nybegynder
30. juli 2011 - 20:23 #3
svar