Avatar billede krofar Nybegynder
20. juli 2009 - 22:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min pc starter ikke

Når jeg starter min stationære pc, sker der ikke andet end cursoren blinker i øverste venstre hjørne af skærmen. Nogen der har løsningsforslag?
På forhånd tak.
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
20. juli 2009 - 23:05 #1
Hvad lavede du inden du slukkede den sidst...?
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
20. juli 2009 - 23:19 #2
Ellers kan man starter med at trykke F8 når den starter op, dette burde gi' adgang til flere vlag omkring opstart, evt F2 lige når du starter op, dette giver adgang til BIOS m.m.
Avatar billede azerty Juniormester
20. juli 2009 - 23:46 #3
Nogle USB Flash Disk kan forhindre Windows i at starte. Måske sidder der sådan en fyr, der bare skal hives ud...
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. juli 2009 - 00:54 #4
Du kan også prøve at slukke maskinen, fjerne de 220 volt fra strømforsyningen, trykke på startknappen for at dræne den sidste strøm.
Derefter sætter du 220 volt til den igen, og starter.

Det kan nemlig være en sleepmode eller dvale som laver koks i den.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juli 2009 - 06:41 #5
Kan vi få at vide om det er Windows NT, 2000, 98,XP, Vista, Windovs7? det er svært at gætte på det rigtige.
Avatar billede krofar Nybegynder
21. juli 2009 - 07:07 #6
Jeg lavede ikke noget specielt inden jeg slukkede den sidst. Styresystemet er Windows XP. Jeg har forsøgt med F8 og F2 der sker intet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. juli 2009 - 08:35 #7
Du kan også prøve at slukke maskinen, fjerne de 220 volt fra strømforsyningen, trykke på startknappen for at dræne den sidste strøm.
Derefter sætter du 220 volt til den igen, og starter.

Det kan nemlig være en sleepmode eller dvale som laver koks i den.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 08:40 #8
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
21. juli 2009 - 08:41 #9
Mit bud er umiddelbart en Hard Reset af bundkortet, dvs, du piller batteriet ud, fra bundkortet, sætter det i igen, og installere derefter maskinen på ny..
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 08:52 #10
"Mit bud er umiddelbart en Hard Reset af bundkortet, dvs, du piller batteriet ud, fra bundkortet, sætter det i igen, og installere derefter maskinen på ny" De guldkorn tror jeg da, at vi er mange her på eksperten der ser frem til, at du uddyber lidr nærmere
Avatar billede krofar Nybegynder
21. juli 2009 - 09:02 #11
Jeg har prøvet: "Du kan også prøve at slukke maskinen, fjerne de 220 volt fra strømforsyningen, trykke på startknappen for at dræne den sidste strøm.
Derefter sætter du 220 volt til den igen, og starter.

Det kan nemlig være en sleepmode eller dvale som laver koks i den."

Jeg prøver den med batteriet nu.
Avatar billede krofar Nybegynder
21. juli 2009 - 09:28 #12
Det virkede heller ikke med batteriet:-(
Hvilke guldkorn?
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2009 - 09:35 #13
Kan du heller ikke komme ind i bios ?.
Avatar billede krofar Nybegynder
21. juli 2009 - 09:50 #14
Nej jeg kunne ikke komme ind i bios eller noget.......Men problemet har jeg løst, jeg pillede mine ramblokke ud og satte dem i igen, nu kører maskinen upåklageligt.