Avatar billede jevaan Nybegynder
22. juli 2009 - 15:06 Der er 4 kommentarer

C# Compact Framework, SQL Ce sync til SQL

Hej,

Jeg har et problem med 5 håndterminaler der kører Win CE 5.0

Mit problem består i at der på hver af dem laves dataopsamling, og denne skal syncronizeres når de bliver docket.

Jeg samler data op i et dataset til en sdf (SQLce) database mens datasamlingen kører.

Når terminalen bliver docket skal der syncronizeres med en SQL server.
Jeg har store problemer med at gennemskue hvordan jeg lettest løser problemet.

Jeg har kigget på Sync SDK, men umiddelbart ser det ud til at kræve at jeg har en applikation liggende som styre syncronizeringen, som ikke kan ligge på terminalerne da det kværet er fuldt framework.

På terminalerne skal der ligge en cachet kopi af SQL tabellen fra sidste docking + opdateret og ny opsamlet data.

Hvem har en rigtig god ide?
Avatar billede sph1nx Nybegynder
22. juli 2009 - 15:19 #1
Er det ikke umiddelbart en "Merge replication" du er ude efter ?
MENER man kan sætte SQLCE til at pushe data over til en SQL server.
Avatar billede jevaan Nybegynder
29. juli 2009 - 12:38 #2
Det ville det umiddelbart være jo, problemet er da der under ingen omstændigheder må ligge en IIS og SQL på samme server
Avatar billede sph1nx Nybegynder
29. juli 2009 - 14:15 #3
Så skiller du/i det da bare fra hinanden, det kan jeg da ikke se nogle problemer ved, med mindre der er noget jeg har overset?
Avatar billede jevaan Nybegynder
29. juli 2009 - 14:43 #4
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til skal SQL serveren ligge på en IIS hvor CE klienterne bruger en dll til at skabe forbindelse.

Jeg kan slet ikke få lov til at installere mobility delen til SQL hvis ikke serveren er sat op med IIS