Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2009 - 18:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan en 10/1 holde webserver?

Hej eksperter.

Jeg mangler lidt ekspertise viden.

Jeg har invensteret i en IBM 335 server, med 2stk. xeon 3hz cpuer, m. 3gb ram, og 2stk 36gb scsi hdd'er.

Jeg overvejer om den kan holde til, at køre webserver hjemme fra mig af, på en 10/1mbit linje. Det er en Telmore internet forbindelse (tdc net).

Lige nu har jeg en reseller account hos hostgator, men svartiden på deres servere i texas, USA er på ca. 160ms. - vil min server i dk, med 10/1 linje kunne lave en bedre responstid?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2009 - 19:07 #1
Også hvilken trafik vil serveren kunne holde til ?

Og hvilken trafik vil linjen kunne holde til?

Ved i noget om hvilke selskaber, som levere en synkron størrer internet forbindelse (8/8 eller lign)

Måske et pris-bevidst datacenter? hvor serveren kan stå?
Avatar billede noit Nybegynder
25. juli 2009 - 20:49 #2
Hej

Serveren tror jeg ikke du kommer til at opleve de store problemer med. Tvertimod tror jeg du hurtigt kommer til at opleve problemer med svartider på den 10/1 linie.. 1 i upload er noget i under kanten.

Forstil dig hvis du begynder at hoste en del sider med tunge filer eller ukomprimerte billeder og flere henter ned samtidig med at du selv sidder og surfer..

Skulle jeg være kunde hos dig med mine net sider ville relativt hurtigt springe fra hos dig.

Niels
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2009 - 23:19 #3
Okay.

Kender du nogle steder, serveren kan blive opbevaret med hurtig internet, altså en slags server-hosting? til rimelige priser?
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juli 2009 - 18:43 #4
definer rimelige priser.
Avatar billede noit Nybegynder
27. juli 2009 - 06:35 #5
Hej,

Rimlige penge.. hmm.. nej desværre kender jeg ikke ti let fornuftigt sted i DK, men jeg udlejer plads i mit eget server rum fra 500,- NKR pr. md. uden service avtale. har selv en 50/50.

Er nu ikke sikker på at du har lyst på at rejse til Norge for at få hostet din server.

Men husker da jeg boede i DK at CC havde en 2,3 /2,3 Shdsl line til billige penge, den kan trekke en del. Har selv en shdsl her som en backup linie og bruker den tit til test og den kan altså trekke mere end en vanlig adsl.

niels
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2009 - 12:11 #6
for mig lyder en 2,3 ikke af ret meget, har det nogen betydning at det hedder ShDSL?
Avatar billede riversen Nybegynder
27. juli 2009 - 12:46 #7
2,3 er jo over dobbelt så hurtigt som 1. Desuden er det synkront.
Avatar billede noit Nybegynder
01. august 2009 - 05:50 #8
og virker fint begge veje og stabilt..Kan nemt trekke en 500.000 mails igennom pr. døgn på en 2,3 for delt over dagen naturligvis.
Avatar billede kimgregergsen Nybegynder
05. august 2009 - 12:14 #9
netop ved websidehosting er det jo din upload der er vigtig.
Hvis det er noget du mener seriøst, så skulle du overveje, om du ikke kan finde en leverandør af fiber der vil smide en 10ned20op linie ind i dit hus.