Avatar billede mobileupdate Nybegynder
28. juli 2009 - 20:37 Der er 8 kommentarer

Vurdering af www.FindTaxa.dk

Hejsa!

Så har mit site www.FindTaxa.dk kørt et stykke tid så nu vil jeg lige høre jere vurdering af siden?

Hvad syntes i generelt om ideen?

Kan allerede nu afsløre at vi er igang med udbygning af SMS systemet. Men er åben for alle forslag til forbedringer. Giver 100 points til de bedste forslag til forbedringen af sitet.
Udviklings forslag af sms delen må meget gerne sendes personligt til vores mail. :-)

Hvad syntes i om designet, samt hvilken browser bruger du til at se sitet?

Som sagt er åben for alle forslag ris som ros.

Ideen med konceptet:
www.FindTaxa.dk - Find og bestil din TAXA / TAXI ved at sende en SMS.

Går du meget i byen, på diskotek, og kommer i nattelivet og har brug for hurtigt, nemt og billigt og kunne finde en TAXA / TAXI uanset hvor du befinder dig. Så er det muligt med FindTaxa.dk som finder 300 TAXAer dagligt i Danmark. Du sender en SMS med teksten: FIND TAXA +postnr til 1272. I løbet af ganske få sekunder får du oplysninger på alle TAXA'er i byen på SMS. Bestil din Hyrevogn på få minutter, vi har telefon numre på samtlige Taxier. Find os på www.FindTaxa.dk
Avatar billede freezer007 Nybegynder
13. august 2009 - 22:34 #1
Hej

Jeg kan godt lide idéen med din side, og hvis den kan blive kendt, tror jeg at du kan tjene fint på denne side..

Så mit første råd er disse 3 links, som er din mulighed for at fortælle søgemaskiner som Google om din side, så søgemaskiner ikke skal bruge tid på at opdage at din side eksisterer... De 3 links:
Google http://www.google.com/addurl/
Yahoo http://search.yahoo.com/info/submit.html
MSN http://search.msn.com/docs/submit.aspx

med hensyn til siden synes jeg at den er rigtig god.. jeg kan vildt godt lide din 3D taxa med en animeret by i "amerikansk pc-spil design"... desuden passer den gule taxa fint ind i den gule menu-bar..

på minus siden er der jo desværre også nogle ting..
Jeg har lagt mærke til at du, til højre under menu-baren, har en scroll-bar, hvis du har mulighed for at fjerne den, så man bare bruger den scroll-bar der er på browseren i forvejen, ville det være at foretrække.. ikke kun for at gøre det mere brugervenligt, men det vil også være til din fordel, da mange mennesker måske ikke ligger mærke til denne "2. scroll-bar" og derved ikke læser hele teksten på en side, hvis du en dag skrive et langt tekststykke, der fylder ud over den plads der er i "boksen".. (skriv til mig hvis du ikke forstår dette, da jeg meget gerne vil have dig til at ændre det.. jeg hader af princip sider med disse "indre" scroll-bare)..

Næste ting er din forside.. i bunden af denne står der fire gang: "-DIT LINK HER", hvilket får det til at se ud som om at du ikke har brugt så meget tid på siden, fordi mange standard hjemmeside-udbydere har disse vejledniger i alle tekstboksene på siden, for at gøre det let at lave.. men mange glemmer desværre at slette disse ubrugte bokse, og det ser GRIMT ud...

Sidste ting er knappen/siden "TAXA 1272", der ikke beskriver denne sides indhold.. så vidt jeg har forstået står der på denne side historien bag hjemmeside, hvilket knappen/sidens navn ikke antyder.. det ville være mere logisk at kalde den "Historien om Taxa 1272", "Hvorfor Taxa 1272?" "idéen bag", bare "historien" eller lignende...

Håber at du kan bruge mine oplysninger til noget
Christian, ps. bruger Mozilla Firefox..
Avatar billede mobileupdate Nybegynder
16. august 2009 - 22:28 #2
Hejsa

Mange tak for din mening som jeg finder velovervejet og dybtegående. Jeg retter lige til i løbet af ugen, og så vil jeg godt have dig til og kigge igen. :-)

Mvh
Martin
Avatar billede freezer007 Nybegynder
17. august 2009 - 08:36 #3
Super.. Bare skriv når du er færdig...

Christian
Avatar billede freezer007 Nybegynder
26. august 2009 - 21:29 #4
Har du efterhånden fået rettet lidt her og der???
Avatar billede mobileupdate Nybegynder
14. september 2009 - 23:46 #5
Hejsa!

Ja det tog mig lidt tid inden jeg fik tid til at få det rettet.
Nu er nogle af delene rettet til og der vil løbende over de næste dage komme flere rettelser.
Men hvad siger i til sitet som det ser ud dd. Der er gjort plads til en video på forsiden som vil forklarre hvordan findtaxa fungerer. Forventer at videoen kommer på engang i morgen.

Men lad mig få lidt mere feedback som jeg kan arbejde med.

Mvh
Matin
Avatar billede freezer007 Nybegynder
19. september 2009 - 16:23 #6
Hej

Det ser fantastisk ud. Du har fået rettet fejlene, og siden ser meget professionel ud. Jeg kan især godt lide applikationen i bunden af forsiden og videoen der forklarer hvordan tjenesten bruges. Og... du har fået fjernet den "ekstra" scrollbar, yes yes yes... Det sælger også hele idéen godt, at der på forsiden står at findtaxa.dk er billigere end konurenterne.

Men... intet er perfekt. her er så et par råd mere.

1) På forsiden står der:

"I løbet af ganske få minutter er deres vogn på vej.
Vi finder dagligt 300 Hyrevogne i Danmark.
Bestil nu og din TAXI er på vej i løbet af kun ganske få minutter."

Det giver det indtryk at der bliver sendt en taxa til den person der sender en sms, selvom jeg har forstået at man bare får sendt nogle oplysninger om et nærliggende taxaselskab, hvilket står på siden "sms taxa" hvor man kan læse:

"Efter få sekunder vil du modtage en sms med følgende indhold.

Sønderborg Taxa
Linde Alle 6
6400 Sønderborg
74421818"

Dette kan forvirre og kunden kan blive i tvivl om, om kundens mobil skal oprette forbindelse til netværk for at finde kundens eksakte addresse, hvilket for de fleste koster mange penge og man bliver bange for at det kommer til at koste mere end 4 kr.

2) Måske er det en idé at rykke filmen og/eller applikationen højere op på siden, da de ikke er til at se med mindre man scroll´er ned ad siden. Filmen og applikationen giver en del brugervenlighed og -forståelse, og det er synd hvis en muligvis kunde ikke forstår teksten og ikke lægger mærke til filmen længere nede på siden, men væglger at benytte sig af en konkurrent.
eks. på opsætning sendt til findtaxa.dk´s support mail...

Christian

PS. i bunden af forsiden står der "Besøg vores partners", hvilket er en blanding af engelsk og dansk, da ordet partners er engelsk, og på dansk ville hedde "partnerer"... Midt på siden står der "Uanset hvor du befinder dig i Danmark vil du altid kunne benytte vores tjeneste.
Skrive en SMS med teksten osv." ordet skrive burde bøjes "skriv"...
Avatar billede mobileupdate Nybegynder
28. september 2009 - 23:24 #7
Hej Christian!

Nu har jeg igen rettet på det ud fra dine anbefalinger.
Har også gået nogle skridt videre på siden for at optimere den rent SEO. Med de free SEO tools der nu findes. Men er langt fra færdig endnu. Men lad mig få nok en bedømmelse.

Har ligeledes gjort diverse forsøg på at fremme sidens synlighed på internettet.

Mvh
Martin
Avatar billede freezer007 Nybegynder
29. september 2009 - 15:49 #8
Så er du jo ved at være der. Det ser godt ud og siden er let og enkel at bevæge sig rundt på.

Jeg ligger dog mærke til at teksten på forsiden er tykkere end den er på alle andre sider, hvor kun overskrifterne er tykke. Du må enten vælge tyk eller tynd i brødteksten på alle siderne (det er i orden at overskrifterne er tykke). prøv dig lidt frem og se hvad du synes der ser bedst ud, spørg nogle venner.

Der er stadig stavefejl på forsiden!!! skal rettes!!... Jeg mener jeg har rettet nogle af fejlene i dokumentet som jeg sendte til supportmail´en for et styke tid siden.

Christian