Avatar billede noem Nybegynder
03. august 2009 - 09:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IOException ved kommunikation med JulMar Tapi2 .net wrapper

Hej

Jeg prøver at bruge JulMar Tapi2 .net interface (http://www.julmar.com/tapi/) til at lave noget binær kommunikation med et anden modem.

Jeg har oprettet en DataModem TapiCall og derefter bruger jeg GetCommStream metoden på TapiCall objektet til at få fat i den System.IO.FileStream datastrøm jeg formoder jeg skal bruge.

Første gang jeg sender noget til datastrømmen kommer det fint igennem, og jeg kan også modtage svaret fra det andet modem.

Problemet kommer først 2 gang jeg prøver at sende data til datastrømmen, her kommer den konsekvent med nedenstående fejl.

System.IO.IOException: An attempt was made to move the file pointer
before the beginning of the file
at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
  at System.IO.FileStream.SeekCore(Int64 offset, SeekOrigin origin)
  at System.IO.FileStream.FlushRead()
  at System.IO.FileStream.BeginWrite(Byte[] array, Int32 offset,
Int32 numBytes, AsyncCallback userCallback, Object stateObject)

Som en sidebemærkning, kan jeg ikke forstå at TimeOut ikke er implementeret i denne FileStream, kan det virkelig passe at man skal opfinde den dybe tallerken igen ?
Avatar billede Syska Mester
03. august 2009 - 18:34 #1
Hvis en Fil ikke findes ... så får du det vel at vide ... ? Så kan ikke se hvad Timeout kan bruges til her ...

Mener at netop det omkring Timeout på et FileInfo object eller noget i den retning ... hvor en person ville have timeout fordi det var over netværket ...

nej, så ... tvivler på det kommer ...

// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2009 - 19:56 #2
Men man kan vel godt få timeout på modem kommunikation?
Avatar billede Syska Mester
03. august 2009 - 21:25 #3
nemt, men det var ikke det min pointe gik på ... det var noem der skrev hvorfor der ikke var TimeOut på FileStream klassen ...

at ham julmar som har lavet sin egen som måske har det ... og det han har måske allerede ... kender ikke hans TAPI interface.

// ouT
Avatar billede noem Nybegynder
04. august 2009 - 09:32 #4
Der er timeout på en FileStream normalt, men hvis jeg prøver at bruge den kommer den med en NotSupportedException.

Jeg vil meget gerne have timeout på filstrømmen, da den passer perfekt ind i som erstatning af nogen kode som findes i forvejen.

Da jeg skal bruger datastrømmen synkront, ville det indbefatte at jeg selv skulle lave en StreamReader med timeout fra Tapi klassen (det vil jeg helst ikke).

Buzzz, JulMar's tapi interface er en tynd wrapper om TAPI2, Hvordan laver man normalt binær kommunikation over modem med TAPI ? Er det den rigtige metode at tage direkte fat i  datastrømmen ?

Og ville det være en idé for mig at kigge på TAPI3 istedet ?
Avatar billede noem Nybegynder
04. august 2009 - 10:05 #5
Hmm jeg tror jeg dropper Tapi2 og prøver forfra med Tapi3, ligner at der er mere support på dette.