Avatar billede akl_gr Nybegynder
03. august 2009 - 20:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Norton protection center

Efter at jeg har opdateret min explorer til vers. 8(WIN XP), bliver min Norton phishing-beskyttelse deaktiveret hvergang jeg starter exploreren op.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor i exploreren jeg ændrer indstillingerne så Norton får lov at overtage sikkerheden.
Avatar billede f-arn Guru
03. august 2009 - 20:51 #1
Hvis du kan engelsk så se her:
http://support.microsoft.com/kb/930168
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 21:38 #2
Avatar billede akl_gr Nybegynder
04. august 2009 - 09:37 #3
At følge disse retningslinier hjælper desværre ikke.
Selvo jeg slår smartscreen fra, er mit phishingfilter i Norton slået fra hvergang jeg starter IE8.
Dette er først begyndt efter jeg opgraderede fra IE7 til IE8.
Avatar billede f-arn Guru
04. august 2009 - 10:35 #4
Hvilken norton er det?
Avatar billede akl_gr Nybegynder
04. august 2009 - 11:43 #5
Det er Norton Internet security / Norton Protection Center version 15.0.0.60
Avatar billede f-arn Guru
04. august 2009 - 12:33 #6
Nu tror jeg godt jeg vil se en log, ikke fordi jeg tror der er virus men for at få en ide om hvad der kører på din pc.

Hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista - Højreklik på filen - Kør som Administra
Avatar billede akl_gr Nybegynder
04. august 2009 - 13:23 #7
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AluSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Dell Support Center\bin\sprtsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\Maxtor\MSS Backup\maxbackservice.exe
C:\Programmer\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe
C:\Programmer\Maxtor\ManagerApp\msssort.exe
C:\Programmer\Dell Support Center\bin\sprtcmd.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Garmin\gStart.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GROOVE.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclUSBSrv.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclRSSrv.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\Transports\NclMSBTSrv.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
Z:\My Software\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://haddock.hundesider.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\2.0\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\IDS\IPSBHO.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Show Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\2.0\CoIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Programmer\Norton Internet Security\osCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MaxBackSchedule] "C:\Programmer\Maxtor\MSS Backup\maxbackservice.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mxomssmenu] "C:\Programmer\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [mssSort] "C:\Programmer\Maxtor\ManagerApp\msssort.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [dscactivate] "C:\Programmer\Dell Support Center\gs_agent\custom\dsca.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DellSupportCenter] "C:\Programmer\Dell Support Center\bin\sprtcmd.exe" /P DellSupportCenter
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DellSupportCenter] "C:\Programmer\Dell Support Center\bin\sprtcmd.exe" /P DellSupportCenter
O4 - HKCU\..\Run: [gStart] C:\Garmin\gStart.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - S-1-5-18 Startup: Microsoft Office Groove.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GROOVE.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - S-1-5-18 Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: Microsoft Office Groove.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GROOVE.EXE (User 'Default user')
O4 - .DEFAULT Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Microsoft Office Groove.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GROOVE.EXE
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Rip YouTube File - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Programmer\AllMusicConverter\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Rip YouTube file embedded in this page - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Programmer\AllMusicConverter\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.20.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1218223302046
O16 - DPF: {9DF01F00-08E7-4DBE-9070-94841463B3FE} (Util Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning (Automatic LiveUpdate Scheduler) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AluSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c9f4142950116a) (gupdate1c9f4142950116a) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\LuComServer_3_4.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SMServer - SMServer - C:\WINDOWS\system32\snmvtsvc.exe
O23 - Service: SupportSoft Sprocket Service (dellsupportcenter) (sprtsvc_dellsupportcenter) - SupportSoft, Inc. - C:\Programmer\Dell Support Center\bin\sprtsvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 11149 bytes
Avatar billede akl_gr Nybegynder
04. august 2009 - 13:26 #8
som et tillæg skal jeg igen specificere at hvergang jeg åbner IE8 (jeg kører Win XP), slår phishing-beskyttelsen fra i min Norton.
Jeg kan så slå den til og den virker indtil næste gang jeg åbner en ny IE8-session.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
04. august 2009 - 19:11 #10
f-arn ->
Selvom jeg som anført ikke bruger Vista, prøvede jeg alligevel dit link og det ser ud til at virke.
Smid et svar og du får pindene.
Avatar billede f-arn Guru
05. august 2009 - 13:27 #11
:O)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2009 - 20:20 #12
Jeg er lige ved at se om jeg kan lure løsningen :)
Vil det sige at der var en opdatering til Norton der rettede problemet?
Avatar billede akl_gr Nybegynder
06. august 2009 - 00:21 #13
jeps
Avatar billede f-arn Guru
06. august 2009 - 11:38 #14
@john_stigers
Hvis det havde været den nyeste skulle der i loggen ha' stået noget ala det her:
O18 - Protocol: symres - {AA1061FE-6C41-421F-9344-69640C9732AB} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton
Internet Security\Engine\16.5.0.135\coIEPlg.dll
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. august 2009 - 19:48 #15
ok tak :)