Avatar billede palle_pirat Nybegynder
06. august 2009 - 18:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP uden en bestemt smtp mail server?

Hej eksperts.
Jeg kigger lidt på php's mail funktion, som jeg ikke kan få til at spille, og nu overvejer jeg om man skal indstille en smtp sever et eller andet sted, for at kunne sende mails? Det bliver afviklet på en hjemmesever uden noget fast domæne.
På forhånd tak.
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
06. august 2009 - 18:50 #1
Du skal nok bruge din internet udbyders SMTP
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
06. august 2009 - 18:54 #2
Ok, det var også det jeg tænkte, men fra brugervejledningen på det script jeg bruger skriver han: "...This could be very useful if you need to send a mail without having to configure a client: you just need an internet connection." - http://www.cicoandcico.com/ccmail/functions/helpcontents.html
Avatar billede repox Seniormester
06. august 2009 - 22:44 #3
Jeg vil gerne vide hvad det er der gør at du ikke kan få mail() til at spille? Hvorfor virker det ikke? Og hvad skulle det løse blot at flytte en eventuel problematik?
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
07. august 2009 - 04:32 #4
Jeg har fået mail() til at virke nu. Grunden til problematikken var at min udbyder (stofa) har blokeret for port 25, som skal bruges til at sende mail afsted med. Jeg har flyttet mit project til et webhotel, og nu kører det, alternativt kunne jeg måske ha' brugt min udbyders smtp server, men så langt er jeg ikke kommet i php-verdenen.
jantzen88 <- du skal være velkommen til at lægge et svar.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
07. august 2009 - 11:09 #5
du kunne også bare bruge phpmailer, det er et rigtigt godt værktøj!
Avatar billede coderdk Praktikant
07. august 2009 - 22:43 #6
Enig med -zonic-
Brug phpMailer eller SwiftMailer! :)
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
08. august 2009 - 04:48 #7
-zonic- og coderdk <- Jeg siger mange tak for tippet!
Avatar billede -zonic- Nybegynder
28. august 2009 - 15:13 #8
jamen selv tak :-)