Avatar billede chris96 Nybegynder
07. august 2009 - 00:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visning af forespørgsel i rapport!

Hej!
Jeg har en forespørgsel med nogle hundrede rækker i blot en kolonne!

Jeg vil gerne have disse data vist i en rapport i rækker med 9 kolonner i hver! Er der nogen, der har en ide til, hvordan det kan gøres let?!?

Jeg har forsøgt at hive det ud i 9 forespørgsler og så smelte dem sammen igen i en forespørgsel, hvor Access (2007) skriver er den er løbet tør for hukommelse (er der nogen løsning på det problem?)

På forhånd tak
Christian
Avatar billede mugs Novice
07. august 2009 - 08:25 #1
I 2003 er der i rapporten en knap ved siden af lukkeknappen der hedder "Sideopsætning". Her kan du vælge at vise rapporten i et valgfrit antal kolonner. Benærk at "sideopsætning" ikke er printerens udskrift.

En sådan facilitet må også findes i 2007.
Avatar billede chris96 Nybegynder
07. august 2009 - 08:53 #2
Det er der også... der sker dog intet, når jeg vælter 9 kolonner - den viser dog stadig rapporten i en lang kolonne!
Avatar billede mugs Novice
07. august 2009 - 09:36 #3
Hmm - Så kan jeg nok ikke hjælpe, har ikke selv 2007. Men jeg har ingen problemer med at udskrive i kolonner.

Har du prøvet med færre kolonner?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. august 2009 - 07:26 #4
Har du sat Column Width (Pagesetup) til et tal der passer med bredden på dit felt med data? Hvis ikke, så bliver Access ved med at vise det hele i en lang række.

(jeg kører kun med engelske programmer så jeg kan ikke give dig de korrekte danske navne)