Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
08. august 2009 - 16:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC crasher.. Fryser eller kommer med BSOD..

Min PC crasher konstant for tiden, jeg har for nylig lavet en komplet formatering af harddisken, installeret Vista forfra og opdateret alt jeg kan komme i tanke om.
Den crasher på to forskellige måder.

1) Skærmen fryser og en høj, skinger bip lyd kan høres indtil jeg slukker for PC'en manuelt.

2) Skærmen fryser/hakker i 1-3 sekunder og går direkte til en BSOD.
Den mest hyppige fejlkode er 0x0000008e, jeg har google't det og de fleste steder ser det ud til at have med RAM blokkene at gøre.
Jeg har foretaget en Memtest 86 og der var ingen problemer, jeg har også forsøgt mig med windows' hukommelsesdiagnosticering, og heller intet der.

Jeg aner ikke hvad det kan skyldes.

Rig..

Styresystem: Windows Vista 32-bit (SP1)
Processor: Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz
Bundkort: nVidia nForce 650i P5NE-SLI
Grafikkort: nVidia gForce GTX 280
Lydkort: Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer
RAM: 4x Kingston Value RAM DDRII 1GB (tror det er PC800)
Strømforsyning: NorthQ 650W
Harddisk: Samsung Spinpoint T166 500GB

Andet (hvis det har nogen relevans)..

Logitech Z-2300 2.1 højtaler system.
Razer Copperhead mus
Razer Tarantula tastatur
Avatar billede b-and Novice
08. august 2009 - 17:16 #1
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
08. august 2009 - 18:23 #2
Jeg er færdig med den nu, jeg ved ik' rigtig hvad jeg fik ud af det.. Burde der ligge en log for resultatet et sted?

Vil forsøge mig frem med at køre et par spil og se om den stadig beslutter sig for at crashe.
Avatar billede b-and Novice
08. august 2009 - 19:39 #3
Nej der kommer ikke nogen log på den scanning - den rette lidt op på harddisken hvis der er fejl på den.

Nu skriver du at maskinen er nyformateret - vil det sige at der ikke ligger data der ikke må gå tabt på den endnu??

Har du efter formateringen fået lagt alle driverne ind - startende med Chipset driveren og så resten i vilkårlig rækkefølge??
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
08. august 2009 - 23:00 #4
Jeg har lagt diverse ting over på den såsom musik o.s.v.. men jeg har en backup af det meste på min eksterne harddisk.
Jeg mener de første drivere jeg opdaterede var bundkort og grafikkort, derefter lydkort og så alt det andet.

Jeg har desuden fået kørt Far Cry 2 på højeste indstillinger i ligegodt 2-3 timer i træk uden problemer efter CHKDSK, vil det sige at problemet ligger/lå med harddisken eller med korrupte filer?
Avatar billede b-and Novice
08. august 2009 - 23:36 #5
Jamen det lyder da rigtig godt, så ja der har åbenbart været lidt drilleri fra harddiskens side.

Kommer det igen, så vil jeg foreslå en ny formatering - men husk ALTID først ind med Chipset driveren og så de andre…
Avatar billede fr4gm3nt Nybegynder
09. august 2009 - 00:46 #6
Så siger jeg tak for hjælpen :)