Avatar billede skwat Praktikant
09. august 2009 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SSLHandshakeException: No trusted certificate found

Hejsa,

Jeg har et problem med en application der køre på en WebSphere server.
Jeg forsøger at lave en integration med paypal, hvor man via deres nvp protokol er i stan til at lave express checkout. Headlines er jeg skal hente siden api-3t.sandbox.paypal.com/nvp?blablalbabla.
På min lokale maskine virker det som det skal, men på hosten der skal køre på får jeg "SSLHandshakeException: No trusted certificate found" når jeg kalder executeMethod på den org.apache.commons.httpclient.HttpClient jeg har oprettet til formålet.

Jeg går ud fra at problemet ligger i at min applikations server ikke stoler på der certifikat paypal sender efter ham.

Nogen der ligger inde med en god ide? (Java 1.4.2/base_6)

(Lige nu er en løsning der blot acceptere alle certifikater også okay)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2009 - 19:14 #1
http://hc.apache.org/httpclient-3.x/sslguide.html har noget kode og henviser til en who EasySSLProtocolSocketFactory som accepterer alle certifikater.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2009 - 19:15 #2
Avatar billede skwat Praktikant
09. august 2009 - 20:01 #3
Hej Arne_v,

Tak skal du have, jeg har nu implementeret en MEGET naive handshakker :)

- Har du nogen ide til hvordan jeg kan gøre det "rigtigt" - altså der er jo et meget godt argument for hvorfor man skal bruge ssl når man snakker med paypal?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2009 - 20:22 #4
SSL giver 2 fordele:
- kryptering af connection
- garanti for at server og/eller client er den de siger de er

Den første fordel har du uanset hvad du gør.

For at få den anden fordel skal din TrustManager faktisk checke noget.
Avatar billede skwat Praktikant
11. august 2009 - 22:57 #5
der er i admin consolen under sikkerhed mulighed for at importere en ssl signer, gør det for paypal og jeg har keystoren fra java til at understøtte mig. Tror de gutter har brugt mere tid på den slags end mig.

Never the less, din løsning var egentligt også det svar jeg søgte, den har kørt og er væk igen.

Be om et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2009 - 01:40 #6
kommer her