Avatar billede fedora Nybegynder
11. august 2009 - 21:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OpenSuSE 11.1 - Wireless internet

Hej Eksperter,
så blev jeg endelig kastet ud i det. OpenSuSE 11.1. Jeg er stortset grøn på området, og det har allerede givet mig nogle kvaler. Jeg har en levelOne USB dongle, som jeg bruger for at gå på trådløs netværk med. Efter som jeg kan spotte, så eksisterer der ikke noget specifik driver til denne (WNC-0301USB). Jeg har derfor søgt lidt på nettet og fundet denne side med modificerede drivere:

http://linuxwireless.org/en/users/Devices/USB

Der har jeg fundet den på listen med driveren zd1211rw.

Jeg har hentet bz2 filen fra sourgeforge og pakket filen ud. Derefter har læste jeg README.txt og der stod der jeg skulle kopiere zd1211_* til mappen /lib/firmware/zd1211/ og det har jeg gjort. Men nu står jeg så, og hvad så? Her kommer blindgyden. Jeg synes ikke at kunne se hvad jeg skal med disse filer eller hvordan jeg bruger dem.

Nogen der har en ide? Jeg er som sagt meget grøn, så bær lidt over med mig. :)

Mvh Martin
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2009 - 22:05 #1
http://suse.linuxin.dk/wlan.php

Måske står der noget du kan bruge her.

Jeg har heller ikke fået level one til at fungere på openSUSE 11,1.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2009 - 22:11 #2
hvis du ikke får et svar her så prøv

evt
http://www.linuxin.dk/taxonomy/term/2

Der sidder folk der virkelig ved hvad de taler om der

Der kommer en openSUSE 11,2 til novemberder understøtter meget flere netkort
Avatar billede fedora Nybegynder
11. august 2009 - 22:18 #3
Ja, men ifølge mit link så skulle driveren følge med fra kerne 2.6.18. Ved du hvilken version 11.1 kører med ved standard installation?
Avatar billede fedora Nybegynder
22. august 2009 - 16:30 #4
Jeg har desværre ikke fundet nogen løsning. Jeg har besluttet mig for at hente Fedora Core 11, og så må jeg se om det hjælper.

Jeg takker for dem der har gjort et forsøg på at hjælpe.